loading...
تک ترفند,ترفند کامپیوتر,آموزش کامپیوتر و اینترنت,اخبار موبایل و کامپیوتر
آخرین ارسال های انجمن
mohammad بازدید : 125 یکشنبه 1397/07/22 نظرات (2)

رئیس کنفدراسیون صادرات با اشاره به اینکه ۹۷ درصد از ارز کشور در سامانه‌ی نیما تامین می‌شود اعلام کرد بر اساس محاسبات، نرخ دلار نباید بیش از ۱۰هزار تومان باشد.

mohammad بازدید : 180 چهارشنبه 1394/02/02 نظرات (2)

گوگل به مناسبت روز زمین، Doodle جدیدی را در صفحه‌ی جستجوی قرار داده که تبدیل به یک کوئیز آنلاین می‌شود. با استفاده از این کوئیتز می‌توان در پایان دید که شخصیت کاربر به کدامیک از حیوانات نزدیک‌تر است.

mohammad بازدید : 128 دوشنبه 1393/12/04 نظرات (0)

 

Italy_SMALL

قانون‌گذاران ایتالیایی طرحی را برای ارائه اینترنت Wi-Fi رایگان در اماکن عمومی این کشور ارائه داده‌اند تا از این طریق اقتصاد این کشور را بهبود داده و فاصله خود را با سایر کشورهای اروپایی در زمینه دولت الکترونیک کاهش دهند.در ادامه بخوانید.

mohammad بازدید : 122 سه شنبه 1393/11/07 نظرات (0)

اپلیکیشن جدیدی که جایگزین اینستاگرام می شود

برنامه‌های متفاوتی برای اسمارت فون و تبلت‌ها به بازار فناوری عرضه می‌شوند که گاهی با استقبال و گاهی با عدم استقبال مخاطبان مواجه می شوند.
 
اگر از آن دسته افرادی هستید که از اینستاگرام استفاده می کنید در ادامه مطلب درباره این اپلیکیشن بیشتر بدانید.

mohammad بازدید : 226 شنبه 1393/08/03 نظرات (0)

ویندوز 10 مایکرو سافت رونمایی شد

دانلود ویندوز 10

مایکروسافت در تاریخ 8 مهر نسخه‌ جایگزین ویندوز 8 را با نام ویندوز 10 رونمایی کرد.حال اولین نسخه‌ی رسمی اما آزمایشی از ویندوز ۱۰ برای دانلود ارائه شده است که در صورت تمایل می‌توانید آن را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. مایکروسافت منوی استارت را که با معرفی ویندوز 8، حذف شد، به محیط دسکتاپ، ویندوز 10 باز گردادنده است، سیستم‌ جستجو در ویندوز 10 بهبود یافته و پشتیبانی از ماوس و صفحه‌کلید نیز بهتر شده است. مایکروسافت در ویندوز جدید خود تلاش نموده تا به بازخوردهای کاربران قدیمی، توجه نموده و نیازهای آن‌ها را برآورده کند. ویندوز 10 ترکیبی از قابلیت‌های خوب ویندوز 7 و ویندوز 8 به شمار می‌رود.

mohammad بازدید : 124 یکشنبه 1393/06/23 نظرات (1)
 
 با گسترش اینترنت، فضای وب نیز در ایران در حال توسعه است.
اما به نظر می‌رسد وب فارسی در معرض آفتی تند و بیمارگونه است، آفتی که به سرعت همه‌گیر می‌شود و واقعیت فضای وب را می‌پوشاند، و به همین دلیل توجه به آن و تلاش برای رفع این معضل، کاملا ضروری است.

چندی پیش مقاله‌ای از مهدی رودکی، متخصص سئو و مدیرعامل شرکت رهنمون در ایتنا منتشر شد که حاوی نکات روشنگر و مهمی در خصوص این بود، و همانطور که می‌شد از قبل حدس زد، بدلیل فقدان توجه کافی به این آفت در فضای وب فارسی، از مقاله موردنظر استقبال خوبی شد، و البته موضوع بحث و گفت‌وگوی صاحبنظران نیز قرار گرفت(لینک مقاله: آمار الکسا، اعداد شوم)
بدلیل اهمیت مسئله و نیاز به ارائه توضیحات بیشتر، ایتنا در گفت‌وگویی مستقیم با وی، ابعاد بیشتری از موضوع را مورد بررسی قرار داده است.
mohammad بازدید : 212 شنبه 1393/06/08 نظرات (0)

           تماس رایگان تلفنی با استفاده از سرویس گوگل

گوگل با ارائه سرويس جديد تماس تلفني از داخل جي‌ميل وارد كسب‌وكار جديدي غير از جستجوي اينترنتي شده‌است. با اين سرويس جديد كه روز چهارشنبه رونمايي شد، ‌كاربران در ايالات متحده مي‌توانند از طريق اينترنت با تلفن‌هاي خانگي يا همراه تماس بگيرند.

mohammad بازدید : 250 شنبه 1393/06/08 نظرات (0)

 

       اینترنت در جهان امروز

گاهی بد نیست که با زبان اعداد، مروری بر اینترنت داشته باشیم، پدیده‌ای که سخت وابسته‌اش هستیم،در ادامه میزان استفاده و دسترسی اینترنت در جهان و میزان استفاده مردم جهان از اینترنت و خیلی مسایل دیگر را مشاهده کنید. لطفا با نظرات خود برای بهبودی در توسعه مطالب این سایت ما را راهنمایی کنید.

mohammad بازدید : 106 پنجشنبه 1393/06/06 نظرات (0)

                    فیسبوک

فیس‌بوک این امکان را به کندی برای کاربران فیسبوک فعال می‌کند و احتمال دارد این امکان فعلا برای شما هم فعال نشده باشد گفته می‌شود در حال حاضر کاربران آمریکایی فیسبوک در اولویت این فعال سازی هستند.

mohammad بازدید : 134 جمعه 1393/05/31 نظرات (0)
                                          اینترنت نسل سوم


به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته مجوز ارائه‌ی خدمات نسل‌ سه و بالاتر به ایرانسل واگذار شد تا این اپراتور از این پس بتواند 3G در اختیار کاربران خود قرار دهد. حال برای مشترکان اپراتور دوم این سوال ایجاد می‌شود که آیا به عنوان مثال مانند سیم‌کارت‌های رایتل که شکل‌های مختلفی دارند برای استفاده از 3G ایرانسل هم باید سیم‌کارت جدیدی تهیه کرد و تعرفه‌های استفاده از سرویس‌های جدید در این اپراتور به چه شکل خواهد بود که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

mohammad بازدید : 123 جمعه 1393/05/31 نظرات (0)

رسول جعفریان - مدتی است به هر بهانه‌ای و بدون هر گونه توضیحی، اینترنت و به ویژه سایت‌هایی که جنبه اطلاع‌رسانی دارند، دچار تعطیلی و کندی شده و اعصاب یک مشت جوان محصل و دانشجو و پژوهشگر را که روزانه با این قبیل وسائل به نقل و انتقال اطلاعات و جست‌وجوی در سایت ها می پردازند را خرد و خمیر می‌کنند.

این جدای از آن است که بسیاری از سایت ها که ضمن داشتن حجم بالایی از اطلاعات، به دلیل استفاده دوگانه از آن، مسدود شده و حتی دانشجویان و پژوهشگران ما از داشتن یک دهخدا آن هم به صورت آنلاین محروم هستند.
در عوض به خواندن سایت‌هایی هدایت می‌شوند که در همان لحظه اول مواجه با آنها، از شدت ناراحتی صفحه را می‌بندند و آهی می‌کشند و از پای رایانه برمی‌خیزند.

این قبیل اقدامات که به تدریج در حال تبدیل شدن به یک رویه و عادت شده و در ضمن هیچکس خود را موظف به توضیح در باره چرایی آن نمی‌داند، تأثیر بسیار بدی در میان جوانان خواهد گذاشت.

یک جوان دانش‌پژوه که علاقه‌مند است اطلاعاتی در باره موضوع مورد نیاز خود به دست آورد، مقالات خود را به این استاد و آن دانشگاه بفرستد، با دوست خود مشورت کند و... هرچه به سراغ ایمیل می‌رود آن را تعطیل دیده و به دنبال هر منبعی می گردد با مشکل مواجه می‌شود، در برابر این رویه چه خواهد کرد؟
ممکن است نسل میان سال نیاز به این کارها نداشته باشد، یا بسیاری از جوانان شاغل در بازار کار عادی شبانه‌روز سراغ کامپیوتر نرود، اما تعداد قابل ملاحظه‌ای از نسلی که به لطف این انقلاب در دانشگاه‌های مختلف دولتی و ملی دانشجو شده‌اند شب و روز نیازمند این ابزار و چشم به راه آن هستند که دریچه‌ای باز شده و دانشی به دست آورند.

این در حالی است که هیچ جایگزینی که بتواند نیم درصد از کار مورد نیازشان را انجام دهد وجود ندارد.

به نظر شما، عکس‌العمل این جوانان در برابر این رفتار چیست؟

آیا به مجموعه تصمیم‌گیر در این کشور خوشبین خواهند ماند و شعارهای آنان را در توسعه علم و جایگاه و رتبه علمی کشور خواهند پذیرفت؟ مگر قرار است علم از چه طریقی انتقال یابد؟ آیا باید به عصر حجر برگشت؟
وقتی این جوانان خود را با کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مقایسه می‌کنند، چه احساسی در وجودشان در مقایسه میان خود و دیگران ایجاد خواهد شد؟

وقتی از کار و زندگی عادی‌شان که همین سرچ‌های رایانه‌ای و جست‌وجو در یافته‌های علمی جدید و پیشرفت باز بمانند، جز افسردگی و ناراحتی و نگرانی چه چیزی در جان و روانشان پدید خواهد آمد؟

ممکن است کسانی تصور می‌کنند واکنش به رفتارها چندان مهم نخواهد بود، اما بدانند برای نسلی نخبه و فرهیخته که در میان ایرانیان فراوان هستند، کمترین تصمیم برای این قبیل رفتارها این است که ای کاش در جای دیگر و در کشور پیشرفته‌ای بودیم که حداقل به یک اینترنت دسترسی داشتیم و این قدر برای یک جست‌وجوی ساده تحقیر نمی‌شدیم.

وزارت علوم و ارشاد و قوه قضائیه و مخابرات و دیگر کسانی که دست‌اندرکار این قبیل اقدامات هستند، یک هزینه مختصری هم برای ارزیابی واکنش جوانان به این قبیل کارها داشته باشند و نتایج آن را در اختیار مقامات بالاتر بگذارند و این قدر این نسل را با کارهای عجیب و غریب خود دچار شگفتی و سردرگمی و در نهایت گریز از مرکز نکنند.
لااقل اگر توجیهی، طرحی، جایگزینی دارند، یا آن که وضعیت گشایش در اینترنت را فاجعه‌ای برای ملت می‌دانند، حرفشان را بزنند، بحث کنند و روشن کنند که برای پیشرفت چه باید کرد، از چه طریقی باید رفت و کدام در را باید گشود.

 


 

mohammad بازدید : 218 سه شنبه 1393/05/14 نظرات (0)

                                        

شرکت ارتباطات زیرساخت برنامه های بسیاری در دست اقدام دارد تا سرویس مطلوبی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به بروز برخی قطعی ها در شبکه اینترنت گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت ۱۵ درصد ظرفیت اضافه پهنای باند اینترنت را پیش بینی کرده است که در صورت قطعی مسیرهای ارتباطی، می تواند جایگزین این مسیرها شود.در ادامه مطلب کاملتری را مشاهده کنید.

mohammad بازدید : 142 سه شنبه 1393/05/14 نظرات (0)

                                        

ایران کماکان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ از پایین‌ترین حداکثر سرعت ارتباط به طور متوسط برخوردار بوده و در این زمینه جایگزین کنیا شده است.در ادامه با ما باشید.

mohammad بازدید : 150 سه شنبه 1393/05/14 نظرات (0)

                                           دانمارک سرعت اینترنت را شکست

در دنیای فناوری و تبادل اطلاعات، سرعت اینترنت حرف اول را می زند.

در این میان برخی از کشورها به دلیل زیر ساخت های مناسب،برترین سرعت اینترنت جهانی را به خود اختصاص داده اند.دانمارک که یکی از این کشور هاست توانست سرعت اینترنت بی نظیری  را راه اندازی کند،در ادامه اطلاعات بیشتری در این مورد بخوانید.

mohammad بازدید : 152 شنبه 1393/05/11 نظرات (0)

                                         بلعیده شدن حجم اینترنت کاربران مشهدی

برخی شهروندان مشهدی از مصرف نامتعارف حجم اینترنت خود ناراضی هستند و مخابرات خراسان رضوی اعلام کرده که هکرها حجم اینترنت مشهدی‌ها را می‌ربایند و البته پلیس فتای خراسان رضوی این سارقان نامرئی را شناسایی می‌کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، تخلف هکرها در مصرف حجم اینترنت شهروندان مشهدی قابل پیگیری است و شهروندانی که ازکاهش نامتعارف حجم اینترنت خود ناراضی هستند می‌توانند این قضیه را با پلیس مطرح کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از هک شدن اینترنت‌ كاربران خانگي در مشهد خبرداد و گفت: از دلایل کاهش حجم اینترنت افراد استفاده شدن آن توسط سارقان اینترنتی یعنی هكرها است که ازطریق هک رمز کاربران از حجم اينترنت شهروندان می ربایند.در ادامه مطلب کاملتری از این بحث را دنبال کنید.

mohammad بازدید : 147 شنبه 1393/05/11 نظرات (0)

                                                

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان رضوی به کاربرانی که از وب کم استفاده می کنند هشدار داد و گفت: کارشناسان ما برای جلوگیری از خطرات احتمالی نرم افزار camBlocker را به شما پیشنهاد می دهند.



به گزارش ایتنا از ایسنا، سرهنگ عرفانی با بیان اینکه پیرو شکایت خانم جوانی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با ایجاد صفحه ای جعلی با عنوان او در یکی از شبکه های اجتماعی و درج مطالبی کذب موجب هتک حرمت وی شده اند، رسیدگی به این پرونده دردستور کار ماموران قرار گرفت، افزود: پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس ، متهم شناسایی و دستگیر شد.



رییس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: متهم با دیدن شواهد، علت بزه خود را سوءاستفاده از سهل انگاری شاکیه هنگام کار با وب کم دانست.

و در پایان ضمن هشدار به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت افراد در فضای مجازی می کنند، اعلام کرد: بر اساس قانون جرایم رایانه ای هر فردی که در فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.


عرفانی همچنین به شهروندان توصیه کرد: زمانی که کاربران کار با وب کم خود را به پایان رساندند آنرا خاموش کرده و زمینه را برای نفوذ هکرها به رایانه شخصی خود فراهم نکنند، همچنین برای جلوگیری از بروز اینگونه اتفاق ها لازم است کاربران به مسایل امنیتی موجود در این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.


وی افزود: کارشناسان پلیس فتا برای برخی کاربران وب کم، نرم‌افزار camBlocker را معرفی می کنند و یکی از برنامه هایی است که می تواند در این زمینه مفید باشد، این برنامه پس از خاتمه کار شما با وب کم آنرا قفل یا در اصطلاح بلاک می‌کند تا امکان بروز هرگونه اتفاق ناگوار و یا خرابکاری از بین برود.

mohammad بازدید : 121 شنبه 1393/05/11 نظرات (1)

به گزارش  ایتنا کاربران اینترنت هشدار داده شده که یک سیستم ردگیری جدید، فعالیت‌هایشان در اینترنت را زیر نظر دارد و ابزارهایی که برای جلوگیری از ردگیری طراحی شده‌اند را ناکارآمد می‌کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، این هشدار از سوی گروهی از پژوهشگران صادر شده که متوجه استفاده از این سامانه ردگیری روی هزاران وب سایت شده‌اند.

این سامانه با سوء‌استفاده از کدهایی که زیربنای وب را تشکیل می‌دهد می‌تواند برای ردگیری هر کاربر یک شناسه منحصر به فرد تولید کند.

مشخص شده که پورتال‌های دولتی، فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های پورنوگرافی همگی از این سامانه ردگیری استفاده می‌کنند.

در مقاله منتشر شده از سوی این پژوهشگران آمده است: مکانیسم‌های ردگیری که ما مطالعه کرده‌ایم از این جهت پیشرفته به شمار می‌آیند که تشخیص و کنترل آن‌ها سخت است و در برابر حذف یا مسدود شدن مقاومند.

این گروه که از پژوهشگرانی از دانشگاه پرینستون در آمریکا و دانشگاه لوون در بلژیک تشکیل شده، روش‌های ردگیری استفاده شده در ۱۰۰ هزار وب سایت پرطرفدار را تحلیل کرده است. آن‌ها متوجه شده‌اند که بسیاری از وب سایت‌ها استفاده از سامانه‌های شناخته شده مثل فایل‌های کوچکی که "کوکی" نام دارد را کنار گذاشته و به روش‌های زیرکانه تری روی آورده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، بیش از پنج درصد از وب سایت‌های مورد مطالعه این گروه به روشی به نام "انگشت‌نگاری از بوم" (canvas fingerprinting) روی آورده‌اند. "بوم" در اصطلاح برنامه نویسی به بخشی از مرورگر گفته می‌شود که تصویر وب سایت را نمایش می‌دهد.

این روش مرورگر را مجبور به تولید یک تصویر مخفی از بوم خود می‌کند. تفاوت‌های ظریف در تنظیمات هر کامپیوتر باعث می‌شود که تصویر تولید شده برای هر کاربر با دیگران متفاوت باشد و این امکان شناسایی هر کامپیوتر را فراهم می‌کند.

منبع:ایتنا

mohammad بازدید : 126 جمعه 1393/04/13 نظرات (1)
برندهای معتبر دنیا متعلق به چه کسانی هستند؟Gizmodo
mohammad بازدید : 239 سه شنبه 1393/03/27 نظرات (0)

 

درآمد روزانه یک میلیارد و دویست میلیون تومانی دیجی کالا برای استارت آپ هایی که تازه شروع کرده اند،در ادامه مطلب بخوانید.

درباره ما
Profile Pic
تک ترفند،ترفند کامپیوتر و اینترنت،آموزش نرم افزار های کامپیوتری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ترفند های سایت چند درصد مفید واقع شده است؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 201
  • کل نظرات : 29
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 96
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 661
  • بازدید ماه : 2,908
  • بازدید سال : 19,466
  • بازدید کلی : 237,401