loading...
تک ترفند,ترفند کامپیوتر,آموزش کامپیوتر و اینترنت,اخبار موبایل و کامپیوتر
آخرین ارسال های انجمن
mohammad بازدید : 235 چهارشنبه 1394/02/02 نظرات (0)

نکته خوب درباره ویندوز این است که از ابزارهای حرفه‌ای و عالی برخوردار است که به واسطه آن‌ها می‌توانید هر گونه ‌می‌خواهید، سیستم‌عامل را هدایت کنید؛ اما نکته بد ماجرا اینجاست که بیشتر این ابزار‌ها مخفی و نا‌شناس ‌مانده‌اند. پس بگذارید سه نمونه از این ابزار‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

بسیاری از ابزارهای ویندوز به رغم کاربرد اساسی که می‌توانند داشته باشند، در دل ویندوز تنها می‌مانند و فقط کاربران حرفه‌ای و آن هم به فراخور موقعیت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

این ابزار‌ها یا در دل ویندوز پنهان هستند، یا به سادگی قابل‌دسترسی نیستند و یا اگر هم در دسترس هستند،‌ کاربران به آن بی‌توجهی ندارند.

 

ما در اینجا می‌خواهیم شما را با چهار نمونه از این ابزار‌ها که کاربرد حرفه‌ای داشته و هر کاربر حرفه ویندوز باید از آن‌ها آگاه باشد، آشنا سازیم.

 

mohammad بازدید : 246 جمعه 1393/11/17 نظرات (0)

در این مطلب قصد دارم یه ترفند جالب و کاربردی که بتونید سرعت بالا آمدن ویندوز و یا بوت شدن آن را بیشتر کنید و با این ترفند اگر ویندوز شما ۱۰ ثانیه طول می کشید تا بالا بیاید با این ترفند سرعت حدودا به نصف مثلا ۵ ثانیه طول بکشد و وقتی ویندوزتان بالا آمد نرم افزار هایی به طور اتوماتیک اجرا می شوند،می توانید جلوی این برنامه ها را بگیرید.

در این مطلب سعی کردم خیلی خلاصه و واضح توضیح بدم،امیدوارم از این ترفند لذت ببرید.

بااین ترفند می تونید سرعت بالا آمدن ویندوز را به صورت چشمگیری مشاهده کنید،اگر هم سوالی در رابطه با این موضوع داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

mohammad بازدید : 242 سه شنبه 1393/10/30 نظرات (0)

شاید هنگام کار با کامپیوتر مجبور به ترک کردن سیستم خود باشید و نمی خواهید در این هنگام رایانه خود را خاموش کنید و در یک بلاتکلیفی قرار می گیرید.

قفل کردن صفحه دسکتاپ با یک کلیک

 و یا شاید در یک هنگام شخصی می خواهد وارد سیستم شما شود و شما زمان آن را ندارید که سیستم خود را خاموش یا قفل نماید بنابراین مجبور هستید سیستم خود را با نگه داشتن دکمه خاموش که بر روی کیس می باشد اقدام به خاموش کردن نماید که این خود برای رایانه مفید نمی باشد و در برخی مواقع اشکالاتی به وجود می آورد. اما یک راهکار بسیار آسان برای کاربران داریم.

mohammad بازدید : 186 جمعه 1393/06/28 نظرات (0)

                          آموزش اضافه کردن برنامه ها به کلیک راست

 

اگر با برخی از برنامه‌ها خیلی سروکار دارید و می‌خواهید بدون ایجاد آیکن جدید روی دسکتاپ، سریع به آنها دسترسی پیدا کنید، کافی است نرم‌افزار خود را با یک ترفند ساده رجیستری به منوی کلیک‌راست دسکتاپ اضافه کنید.در ادمه بخوانید.

mohammad بازدید : 230 سه شنبه 1393/06/11 نظرات (0)
یکی از اصلی‌ترین پروسه‌های فعال در محیط ویندوز، explorer.exe نام دارد. وظیفه اصلی explorer.exe که تحت نام Windows Explorer شناخته می‌شود مدیریت فایل‌های موجود بر روی هارددیسک است. گاهی ممکن است بنا به هر دلیلی نیازمند بستن این پروسه و راه‌اندازی مجدد آن باشید. به ویژه زمان‌هایی که در محیط ویندوز یا رجیستری تغییری ایجاد می‌کنید و به جای Restart کردن خود ویندوز، راه‌اندازی مجدد پروسه‌ی Windows Explorer نیز موجب اعمال تغییر می‌شود. برای انجام این کار تنها یک راه وجود ندارد! در این ترفند به معرفی 4 راه جالب برای راه‌اندازی مجدد پروسه‌ی Windows Explorer خواهیم پرداخت. این ترفندها بر روی ویندوزهای 7 و 8 عملی خواهند بود.
mohammad بازدید : 116 سه شنبه 1393/06/11 نظرات (0)

  همان‌طور که مي‌دانيد در صورتي که در هر محلي از ويندوز بر روي صفحه راست‌کليک کنيد يک منو متناسب با آن محل براي شما باز خواهد شد. اما اگر در حين اين که اين منوي راست‌کليک باز شده است در محلي ديگر يک بار ديگر راست‌کليک کنيد، منوي قبلي بسته شده و يک منوي جديد باز خواهد شد. در ادامه این ترفند می خواهیم در ویندوز ۷و ۸ کاری کنیم که دو منوی راست کلیک داشته باشیم.در ادامه این ترفند کاربردی را مشاهده کنید.

mohammad بازدید : 224 شنبه 1393/06/08 نظرات (0)
شاید تاکنون برای شما این سوال مطرح شده باشد که علت افت ناگهانی سرعت کامپیوتر و کند کار کردن آن چیست و برای بهبود و یا افزایش سرعت آن می بایست چه اقدام و یا اقداماتی را انجام داد ؟ پاسخ به سوال فوق متغیر بوده و ممکن است دلایل متعددی در این رابطه وجود داشته باشد . در برخی موارد ممکن است با رعایت برخی نکات ساده در خصوص نحوه نگهداری سیستم مشکل برطرف گردد و در موارد دیگر ممکن است مجبور به ارتقاء سیستم و یا تعویض قطعات مسئله دار گردیم . در ادامه به برخی نکات اولیه به منظور بهبود کارآئی سیستم اشاره می گردد که امیدوارم مشکلات مربوط به کاهش سرعت کامپیوتر و هنگ کردن آن برطرف شود.
mohammad بازدید : 217 شنبه 1393/05/11 نظرات (0)

هارد درایوها هر روز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند و با این وجود همواره این ترس را داریم که حافظه دائمی رایانه ما در حال پر شدن است و چند روز دیگر باید دیگر قید ذخیره کردن فایل در رایانه را بزنیم.

حتی اگر هاردی با بیشترین اندازه بازار را در اختیار داشته باشیم مطمئنا روزی فرا خواهد رسید که باید به فکر یک هارد دیگر باشیم اما واقعا راهی برای فرار از آن روز هست؟ اگر یک کاربر با حجم ذخیره‌سازی و دریافت فایل‌های متعدد روزانه از اینترنت باشید راه فراری برای آن روز نیست اما مطمئنا می‌توانید زمان آن را به تاخیر بیندازید، تا آنجا که حتی با آن روبرو نشوید.

مطمئنا راه‌هایی را که در این مطلب برای باز کردن جای بیشتر در هارد رایانه شما به شما معرفی خواهیم کرد به کار شما خواهد آمد مخصوصا اگر از محدودیت‌هایی خاص برخوردار باشید مثلا لپ‌تاپی داشته باشید که هاردی کوچک‌تر از تصور این روزها داشته باشد.

اگر زیاد دانلود می کنید و هاردتان هر روز پر تر می شود در ادامه این بحث با ما باشید.

mohammad بازدید : 154 پنجشنبه 1393/05/09 نظرات (0)

باگ عجیب در نوار تسک‌بار ویندوز 7!

   

                               جا به جا شدن تسک بار ویندوز

با وجود این که ویندوز 8 عرضه شده است اما می‌توان همچنان از ویندوز 7 به عنوان یک ویندوز کامل نام برد. اما در ویندوزهای 7 نیز باگ‌های عجیب و مختلفی به چشم می‌خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ عجیب در نوار Taskbar ویندوز 7 بپردازیم. به طوری که می‌توانید نوار تسک‌بار را با دو کلیک از پایین به بالا جابجا کنید، حتی اگر نوار تسک‌بار در حالت قفل باشد،که در ادامه بحث به آن می پردازیم.

mohammad بازدید : 419 دوشنبه 1393/05/06 نظرات (0)

در اين مطلب به بهترين کليدهاي ميانبر کيبورد که معمولا از آنها استفاده نمي‌کنيم ميپردازيم.
 
هربار که دستانتان را از روي کيبورد و براي گرفتن موس بلند مي‌کنيد ثانيه‌هاي ارزشمندي را از دست مي‌دهيد. براي همين هم هست که خيلي از افراد حرفه‌اي دائما در حال استفاده از ميانبرها هستند. ميانبرها خيلي اوقات دقيق‌تر از حتي بهترين موسهاي دنيا کار مي‌کنند و با سريعترين حالت ممکن ما را به مقصدمان مي‌رسانند.
 

بيشتر ما از ميانبرها استفاده مي‌کنيم، اما تمام آنها و حتي بهترين‌هايشان را نمي‌شناسيم. در اين مطلب قرار است با ميانبرهاي مفيد و کاربردي ويندوز آشنا شويم تا کارمان را سرعت ببخشيم و مثل يک حرفه‌اي رفتار کنيم. با ما همراه باشيد:
 
 
 
Windows Key+Arrow: حرکت دادن صفحه به طرفين
يکي از بهترين ويژگي‌هاي ويندوز ? که در ويندوز ? هم تکرار شده است، قابليت روانه کردن صفحه‌ها به کناره‌هاست که با اينکار مي‌توان بدون دردسر صفحه نمايش را دقيقا از نيم بين دو برنامه تقسيم کرد. براي انجام اينکار با موس زحمت زيادي بايد بکشيد، اما بهتر است تنها با فشردن کليدهاي ترکيبي Windows + Left Arrow و  Windows + Right Arrow اينکار را براحتي انجام دهيد. در ضمن با ترکيب دو کليد Window + Down Arrow مي‌توانيد صفحه را کوچک و با ترکيب Windows + Up  Arrow صفحه را بزرگ کنيد.
 
 
 
Shift+Arrow: هايلايت کردن متن
با وجود تاچ پدهاي غير دقيق امروزي و پرشهايي که هنگام استفاده از آنها رخ مي‌دهد، معمولا انتخاب متن مورد نظر کمي با دشواري روبروست، اما براي انجام اينکار راه ساده‌تري هم وجود دارد، تنها کافيست هنگامي که کليد شيفت را پايين نگه داشته‌ايد با کليدهاي جهتي به هر قسمتي که مي‌خواهيد حرکت کنيد و متن مورد نظرتان را انتخاب کنيد. بعلاوه با دکمه‌هاي CTRL + B و CTRL + I هم مي‌توانيد به ترتيب متن انتخاب شده را Bold  يا Italic کنيد.
 
 
 
Alt+F4: بستن پنجره
چه نيازي است که به بالاترين قسمت هر پنجره برويم و براي بستنش روي ضربدر کليک کنيم؟ تنها کافيست با ترکيب اين دو دکمه با هم پنجره‌هاي باز را ببنديم، به ياد داشته باشيد که  CTRL + W هم تمام اپليکيشنهاي باز را مي‌بندد.
 
 
 
CTRL+SHIFT+T: بازگرداندن تب بسته شده مرورگر
خيلي وقتها شده که در يک مرورگر تب‌هاي زيادي را باز کرده‌ايم و از آنهمه شلوغي کلافه شده و شروع به بستن اين تب‌ها مي‌کنيم، اما ناگهان متوجه مي‌شويم که تب مهمي را بسته‌ايم. در اين مواقع مي‌توانيد با فشردنCTRL + SHIFT + T در هر يک از مرورگرهاي مشهور چون کروم، فايرفاکس و اينترنت اکسپلورر آخرين تب بسته شده را بازگردانيد.
 
 
 
Windows Key+L: قفل کردن کامپيوترتان
اين کليدهاي ميانبر براي زمانهايي مناسب است که در محيطي از کامپيوتر خود استفاده مي‌کنيد که نمي‌خواهيد کس ديگري از آن استفاده کند، پس هنگام ترک سيستم خود تنها با فشردن کليد  Windows Key + L مي‌توانيد سيستم را به حالت قفل ببريد.
 
 
 
Windows Key+M: کوچک کردن تمام پنجره‌ها
فرقي نمي‌کند که چند تا درايو داريد و چقدر فضاي خالي برايتان مانده است، تقريبا همه ما از تنبلي يا هر دليل ديگري کلي فايل روي دسکتاپ خود ذخيره داريم که وقتي تعداد زيادي پنجره باز باشد دسترسي به آنها دشوار خواهد بود، پس تنها با فشردن Windows Key+M مي‌توانيد تمام پنجره‌هاي باز را به يکباره کوچک کنيد.
 
 
 

 کلید میانبر
 
Shift+Space: انتخاب رديف در اکسل
وقتي که در حال ويرايش يک صفحه گسترده مثل اکسل يا Google Docs هستيد، هايلايت کردن سلولها با موس زمان بر و اعصاب خورد کن است، پس بهتر است به جاي آن کليدهاي ترکيبي Shift + Space را براي انتخاب يک رديف کامل بفشاريد. براي انتخاب رديفهاي بالايي و پاييني هم مي‌توانيد از CTRL + Shift + Up يا  CTRL + Shift +Down استفاده کنيد. براي خارج کردن رديف از حالت انتخاب نيز مي‌توانيد از CTRL + Del استفاده کنيد.
 
 
 
Alt+Left Arrow: برگشتن به صفحه قبل در مرورگر
قطعا همه ما از دکمه بک و فوروارد روي مرورگر خود بيشترين استفاده(البته براي ما کاربران ايراني رفرش بيشتر استفاده مي‌شود) را داريم. خيلي راحت با وجود دکمه‌هاي ترکيبي ALT + Left Arrow براي بازگشت و ALT + Right Arrow براي فوروارد مي‌توانيم اين عمليات را سريعتر انجام دهيم.
 
 
 
CTRL+D: بوک مارک کردن يک صفحه
بوک مارک کردن به کار خيلي‌ها مي‌آيد و مي‌توانيد با فشردن اين دو کليد به صورت همزمان در مرورگرهاي کروم، فاير فاکس و اينترنت اکسپلورر ، صفحه مورد نظر خود را به علاقه‌مندي‌هاي خود بي‌افزاييد.
 
 
 
CTRL+Shift+B/O: نشان دادن منوي بوک مارکها
پس از بوک مارک کردن سايت مورد نظرتان، پيدا کردن آن در بين آنهمه صفحه دشوار است. پس با فشردن کليدهاي CTRL + Shift + O مي‌توانيد تنها در کروم، صفحه کاملي از منوي بوک مارکها داشه باشيد، اما با فشردن CTRL + Shift + B مي‌توانيد در سه مرورگر کروم، فايرفاکس و IE نوار بوک مارکها را ببينيد.
 
 
 
F2: تغيير نام فايلها
دلايل زيادي براي تغيير نام يک فايل وجود دارد. دليلش هر چي که باشد، مي‌توانيد با انتخاب آن فايل و فشردن دکمه F2 نام آنرا تغيير دهيد.
براي تغيير نام چند فايل هم تمام آنها را انتخاب کرده و F2 را مي‌فشاريد، سپس نام جديد را وارد کرده و اينتر مي‌زنيد. به اين ترتيب نام تمام فايلهاي انتخابي، يکسان شده و با شماره‌اي در پرانتز ترتيب مي‌شود.

هر سوال یا نظری در این مورد داشتید می توانید در ارسال نظر بپرسید

mohammad بازدید : 512 جمعه 1393/04/27 نظرات (2)

 فایلهای ضروری و مهم شما در سیستم در برخی اوقات به علت اشتباه،ویروسی شدن و... حذف میشوند و ما برای بازیابی آنها از نرم افزارهای Recovery مختلفی استفاده می کنیم که شاید در برخی اوقات به نتیجه مطلوب نرسیم،به همین منظور یک ترفند جالب را برای شما قرار دادم تا با این روش مشکلتان حل شود ،ویندوز 7 امکان ریکاوری شدن را برای شما فراهم می کند.

در ادمه روشی برای دسترسی به نسخه های های قبلی یک فایل یا پوشه معرفی میکنیم.

mohammad بازدید : 168 چهارشنبه 1393/04/25 نظرات (0)

 

در این مقاله قصد داریم شما را با نکات و امکانات دیگری که در این نسخه ویندوز قرار دارد، آشنا کنیم تا بتوانید سریع‌تر، راحت‌تر و بهتر از ویندوز 7 لذت ببرید.

mohammad بازدید : 163 چهارشنبه 1393/04/25 نظرات (0)

 

چند توصیه برای سرحال کردن رایانه قدیمی تان!

اشغال بیش از حد فضای دیسک رایانه و درگیر کردن پردازنده با برنامه های در حال اجرا در پس زمینه سیستم عامل در کنار وجود ویروس ها می تواند رایانه قدیمی شما را حسابی آبکش و ذهن شما را بهم بریزد. ممکن از خود بپرسید کامپیوتر دوست داشتنی تان اکنون چرا همانند یک لاک پشت کند شده است؟! در این مقاله به بررسی چند عامل که باعث کاهش سرعت و عملکرد رایانه می شود می پردازیم.

درباره ما
Profile Pic
تک ترفند،ترفند کامپیوتر و اینترنت،آموزش نرم افزار های کامپیوتری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ترفند های سایت چند درصد مفید واقع شده است؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 201
  • کل نظرات : 29
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 96
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 598
  • بازدید ماه : 2,845
  • بازدید سال : 19,403
  • بازدید کلی : 237,338