loading...
تک ترفند,ترفند کامپیوتر,آموزش کامپیوتر و اینترنت,اخبار موبایل و کامپیوتر
آخرین ارسال های انجمن
mohammad بازدید : 243 پنجشنبه 1394/02/03 نظرات (0)

اگر شما علاقه‌مند به استفاده از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل ویندوز هستید و جایگزین‌هایی مانند لینوکس را روی رایانه شخصی و لپ‌تاپ خود ترجیح می‌دهید، به این مسئله توجه کنید که برخی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ فقط می‌توانند مبتنی بر ویندوز ۱۰ فعالیت کنند و شما اجازه نصب سیستم‌عامل دیگری را روی آنها نخواهید داشت.اطلاعات بیشتر در ادامه...

mohammad بازدید : 607 پنجشنبه 1394/02/03 نظرات (0)

شرکت مایکروسافت تاکنون برنامه‌های محرمانه‌ای را برای بزرگ‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود دنبال می‌کرد و سرانجام یک از شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت برخی گمانه‌زنی‌ها در این زمینه را تایید کرد تا نقشه غول نرم‌افزاری جهان برای حرکت به جلو مشخص شود.


به گزارش ایتنا از رایورزبه نقل از زد.دی.نت، «لیزا سو» مدی عامل شرکت AMD طی کنفرانس اعلام کرد که مایکروسافت قصد دارد نخستین دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را پایان ماه ژوئیه یعنی کمتر از سه ماه دیگر روانه بازار کند.

mohammad بازدید : 284 چهارشنبه 1394/02/02 نظرات (0)

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ مدیر عامل شرکت AMD خانم Lisa Su اعلام کرد، مایکروسافت ویندوز ۱۰ را در ماه جولای 2015 منتشر خواهد کرد. به گفته مدیرعامل شرکت AMD یعنی خانم لیزاسو طی سه ماه آینده ویندوز ۱۰ به صورت رسمی وارد بازار می شود و افرادی که منتظر نسخه نهایی هستند تا سه ماه دیگر منتظر بمانند. عرضه ویندوز ۱۰ زمان بزرگ و مهمی برای شرکت AMD محسوب می شود چرا که علاقه مندان نیز به خاطر DX12 API همراه آن و پشتیبانی از تنظیمات سطح جزئیات مثل ۰_۱۲ دسترسی کمتر به GPU چیزی است که باید از خیلی وقت پیش قرار داده می شد. البته اظهارات خانم سو ممکن است دقیق نباشد زیرا مایکروسافت هنوز نظری درباره گفته های خانم سو نداشته این در حالی است که مایکروسافت هنوز تاریخ انتشار ویندوز ۱۰ را تایید نکرده است. تری میرسون رئیس ویندوز ۱۰ در ماه گذشته گفت: ویندوز ۱۰ در تابستان در 190 کشور و به 111 زبان در دسترس قرار خواهد گرفت.



در حالی که تا ورود این ویندوز به بازار تنها 3 ماه باقی مانده، مایکروسافت هنوز در حال انتشار آرام آرام ویژگی‌های جدید برای ویندوز ۱۰ پیش نمایش است. حتی مرورگر اختصاصی این ویندوز با نام رمز «اسپارتان» است و نام مشخصی ندارد و در مراحل ابتدایی طراحی قرار دارد. باید دید مایکروسافت می‌تواند در این زمان کم نسخه نهایی ویندوز ۱۰ را آماده کند یا خیر. آیا مایکروسافت در زمانی که خانم لیزاسو تعیین کرده است ویندوز ۱۰ را بصورت رسمی و نسخه اصلی را معرفی می کند یا خیر؟ اگر گفته های مدیرعامل شرکت AMD صحیح باشد مایکروسافت زمان زیادی ندارد تا پروژه ویندز ۱۰ را هر چه سریعتر به سروسامان برساند در غیر این صورت باید منتظر ماند تا مایکروسافت خود تاریخ دقیق معرفی ویندوز ۱۰ را اعلام نماید تا تمامی شایعاتی مبنی بر انتشار ویندوز ۱۰ را خاتمه دهد.

mohammad بازدید : 241 یکشنبه 1394/01/02 نظرات (0)

تصاویر زیر بیش از هر چیز دیگری ما را به یاد «اتصالات بی انتها پورت یواس بی» (Infinite USB Connector) می اندازد،اما یواس بی پشت سر هم (Tandem USB) ایده ای متفاوت است در ادامه تصاویر بیشتری را مشاهده کنید...

mohammad بازدید : 186 شنبه 1394/01/01 نظرات (0)

در هفته گذشته اخباری منتشر شد که خبر از تغییرات جدید در صفحه نصب ویندوز ۱۰ می داد. حالا اولین تصویر از این صفحه به بیرون درز یافته. در تصویر بالا همانطور که مشاهده می کنید پورسه نصب به صورت یک دایره کامل می شود و ...

 

mohammad بازدید : 241 چهارشنبه 1393/12/27 نظرات (0)
اگر قرار است فلش دیسک کوچکی را هر روز با خود حمل کنیم، بهتر است که وسیله‌ای زیبا و جذاب را با خود همراه داشته باشیم. با هم به 15 مدل از جذاب‌ترین نمونه‌های USB Flash Disk ها نگاه می‌کنیم.

به گزارش جام جم کلیک: زندگی بدون فلش دیسک‌های usb تقریبا غیر ممکن شده است! هر کسی امروز حداقل یک یا دو عدد از این وسیله به‌دردبخور را همراه خود داشته و از آن استفاده می‌کند. البته مشکل این حافظه‌های کوچک، بعضا ظاهر خسته کننده‌شان است.

فلش دیسک‌ها به همان اندازه که مفید هستند، می‌توانند مضر هم باشند! این حافظه‌های کوچک، معمولا به سرعت آلوده به ویروس می‌شوند؛ یا ممکن است از سوی فردی برای ورود ویروس به یک مجموعه عظیم اطلاعاتی از آن استفاده شود. اکثر افراد از این وسیله برای انتقال سریع و یا تهیه نسخه پشتیبان از مقالات، عکس‌ها و فایل‌های شخصی‌شان بهره می‌برند.

اما ظاهر این فلش دیسک‌ها همیشه ساده و سرد بوده است! در این میان، هنرمندانی از سرتاسر دنیا سعی کرده‌اند تا با طرح‌های زیبا، جذاب و خاص این فلش دیسک را به یک همراه جالب تبدیل کنند. پس اگر قرار است فلش دیسک کوچکی را هر روز با خود حمل کنیم، بهتر است که وسیله‌ای زیبا و جذاب را با خود همراه داشته باشیم.

با هم به 15 مدل از جذاب‌ترین نمونه‌های Usb Flash Disk ها نگاه می‌کنیم.

mohammad بازدید : 247 چهارشنبه 1393/11/15 نظرات (0)

 

جابجایی امواج نامریی رادیو از طریق هوا می تواند زندگی شما را جالب تر و موثرتر کند.

با آغاز دهه ۱۹۹۰ تکنولوژی بلوتوث به مردم کمک کرد تا آزادانه هرچیزی را جابجا کنند بدون اینکه از اتصال به چیزی استفاده کنند. به عنوان مثال هدست بلوتوث بخرید و ارتباط تلفنی خود را با شخصی دیگر در حالی که تلفنتان در جیب و یا کیف دستی قرار دارد حفظ کنید.

همچنین بلوتوث قادر است تصاویر مورد علاقه را از دوربین به کامبیوتراز طریق هوا انتقال دهد. هنگامی که شما آماده هستید تا مشکلات کامپیوتر را حل کنید بلوتوث به عنوان دستگاه جانبی جایگزین کابل قوی بین پرینتر موس و کیبورد می شود. درک چند اصول پایه و کلی کمک می کند که از بلوتوث بطور امن و موثر استفاده کنید.

mohammad بازدید : 122 سه شنبه 1393/11/07 نظرات (0)

اپلیکیشن جدیدی که جایگزین اینستاگرام می شود

برنامه‌های متفاوتی برای اسمارت فون و تبلت‌ها به بازار فناوری عرضه می‌شوند که گاهی با استقبال و گاهی با عدم استقبال مخاطبان مواجه می شوند.
 
اگر از آن دسته افرادی هستید که از اینستاگرام استفاده می کنید در ادامه مطلب درباره این اپلیکیشن بیشتر بدانید.

mohammad بازدید : 122 شنبه 1393/08/10 نظرات (0)

 

               لنوو

 

 

 

 

 

به نقل از ژورنال دو ژیک, لنوو Yoga Tablet 2 با ویندوز 8.1 را رونمائی کرد.

این تبلت 13 اینچی صفحه نمایش IPS لمسی و رزولیشن quad-HD 2560x1440px و پروسسور Atom Z3745 اینتل و چهار گیگابایت رم و اس دی دی 64 گیگابایت و پورت میکرو اس دی و وای فای B/G/N و بلوتوث 4.0 و پورت میکرو اچ دی ام ای و یک پورت میکرو یو اس بی و دوربینی در جلوی ان و باتری 12800 mAh و حدود یک کیلوگرم وزن دارد و قیمت ان حدود 700 دلار است.

منبع:ترفندستان

mohammad بازدید : 226 شنبه 1393/08/03 نظرات (0)

ویندوز 10 مایکرو سافت رونمایی شد

دانلود ویندوز 10

مایکروسافت در تاریخ 8 مهر نسخه‌ جایگزین ویندوز 8 را با نام ویندوز 10 رونمایی کرد.حال اولین نسخه‌ی رسمی اما آزمایشی از ویندوز ۱۰ برای دانلود ارائه شده است که در صورت تمایل می‌توانید آن را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. مایکروسافت منوی استارت را که با معرفی ویندوز 8، حذف شد، به محیط دسکتاپ، ویندوز 10 باز گردادنده است، سیستم‌ جستجو در ویندوز 10 بهبود یافته و پشتیبانی از ماوس و صفحه‌کلید نیز بهتر شده است. مایکروسافت در ویندوز جدید خود تلاش نموده تا به بازخوردهای کاربران قدیمی، توجه نموده و نیازهای آن‌ها را برآورده کند. ویندوز 10 ترکیبی از قابلیت‌های خوب ویندوز 7 و ویندوز 8 به شمار می‌رود.

mohammad بازدید : 125 شنبه 1393/07/12 نظرات (0)

                           

ویندوز 10

 

به نقل از سایت خبری جام جم آنلاین    

مایکروسافت روز گذشته رسما از ویندوز 10 رونمایی کرد تا اخبار عرضه ویندوز 9 به پایان برسد.

مایکروسافت از عرضه آخرین ویندوزش با عنوان «Windows 10» خبر داده است. ویندوز 8، ویندوزی نبود که مخاطبان به آن علاقه مند باشند و دارای باگ هایی بود که کاربران را برای حذف ویندوز جدید و نصب ویندوزهای قبلی ترغیب می کرد.

سیستم عامل جدید با نام «Windows TH» یا «Windows One» نیز شناخته می شود. ویندوز 10 را ترکیبی از ویندوز 7 و 8 می دانند.در ادامه بخوانید.

mohammad بازدید : 250 شنبه 1393/06/08 نظرات (0)

 

       اینترنت در جهان امروز

گاهی بد نیست که با زبان اعداد، مروری بر اینترنت داشته باشیم، پدیده‌ای که سخت وابسته‌اش هستیم،در ادامه میزان استفاده و دسترسی اینترنت در جهان و میزان استفاده مردم جهان از اینترنت و خیلی مسایل دیگر را مشاهده کنید. لطفا با نظرات خود برای بهبودی در توسعه مطالب این سایت ما را راهنمایی کنید.

mohammad بازدید : 137 پنجشنبه 1393/05/30 نظرات (0)

                                               تبلت

شرکت سونی به عنوان یک غول تمام عیار و کاملا مطرح در صنعت آی‌تی شناخته می‌شود و مسلما سخت‌افزارهای تولیدشده توسط این شرکت همگی محصولاتی قابل اتکا و اعتماد محسوب می‌گردند. این موضوع درباره تبلت‌های این شرکت نیز صادق است.
در ادامه اطلاعات فنی این تبلت را مشاهده کنید.

mohammad بازدید : 157 پنجشنبه 1393/05/30 نظرات (0)

                            asus

ایسوس محصولی جدید از لپ‌تاپ‌های سری N را تحت عنوان ASUS N56JR برای تجربه بی‌پایان سرگرمی، صدایی فوق‌العاده و قدرتی پیشرفته معرفی کرد.

لپ‌تاپ‌های سری N ایسوس همواره از طراحی ویژه‌ای برخوردار بوده و جوایز معتبری را به خود اختصاص داده‌اند که در ادامه اطلاعات بیشتری را می توانید مشاهده کنید.

mohammad بازدید : 123 شنبه 1393/05/11 نظرات (0)

                                           قوی ترین آنتی ویروس

AV-Comparatives، یکی از مراکز مهم تست و آزمایش نرم‌افزارهای ضدویروس، نتایج جدیدترین ارزیابی‌های خود را منتشر کرد.


به گزارش ایتنا در این ارزیابی‌ها که از ماه "مارس تا ژوئن" سال جاری میلادی صورت گرفته، بیش از ۴۰۰۰ گونه جدید از بدافزارها برای بررسی "قدرت شناسایی " و ۲۰۰۰ مورد دیگر برای آزمایش "توان پاکسازی " به سیستم‌های مجهز به برنامه‌های امنیتی تزریق شده است.

همچنین عملکرد بیست و سه نرم‌افزار ضدویروس و امنیت اینترنت در "شرایط جهان واقعی" مورد بررسی قرار گرفته و این برنامه‌ها مجاز بوده‌اند تا در کنار روش‌های سنتی مانند اسکن فایل‌های سیستم و استفاده از روش‌های اکتشافی، از تمام قابلیت‌ها و امکانات خود برای ردیابی، شناسایی و پاکسازی ویروس‌ها بهره برند.
در ادامه این بحث به ترتیب نرم افزار هایی که ارزیابی شده اند را برای شما قرار دادیم.

mohammad بازدید : 230 سه شنبه 1393/05/07 نظرات (0)

کلاس‌هاي درس هوشمند با نخستين وايت‌برد تعاملي ايراني

کلاس‌هاي درس هوشمند با نخستين وايت‌برد تعاملي ايراني
محققان يک شرکت مستقر در پارک علم‌ و فناوري خراسان موفق به ساخت «کيت هوشمندساز وايت‌برد» براي افزايش فضاي تعاملي محيط درس و بالا بردن سطح بازدهي آموزش در کشور شدند.
 

کيت هوشمندساز وايت‌برد، سيستمي است که با نصب در کنار ديتا پروژکتور و يا به صورت متحرک، سطح نمايش ديتاپروژکتور را تبديل به سطح لمسي مي‌کند.اين سطح نمايش مي‌تواند پرده ديتاپروژکتور، ديوار و يا سطح تخته‌سفيد معمولي باشد که با کيت هوشمندساز تبديل به يک سطح لمسي شده و امکان کنترل کامپيوتر را به کاربر مي‌دهد.

محمدميرزايي، مديرعامل اين شرکت دانش‌بنيان درباره فوايد استفاده از اين دستگاه گفت: روشن است که به‌کارگيري اسلايدها، عکس‌ها و فيلم‌ها فرآيند آموزش را در رسيدن به اهداف کمک مي‌کند. ضمن اين که کيت ، به معلم اين اجازه را مي‌دهد تا براي آموزش دروس خاص مانند هندسه از نرم‌افزارهاي تخصصي در محيط درس بهره بگيرد.
 

 

به گفته وي کيت هوشمندساز وايت‌برد اين امکان را به وجود مي‌آورد که بتوان از سطح ديتاپروژکتور به عنوان يک تخته سنتي نيز بهره گرفت؛ يعني بتوان مانند نگارش با گچ بر تخته‌سياه، با قلم نوري بر روي تخته‌سفيد نوشت.
 

تاريخچه استفاده از وايت‌بردهاي تعاملي
وايت‌بردهاي تعاملي محصولات جديدي نيستند و نخستين نمونه‌هاي آنها در سال‌هاي 1990 ميلادي طراحي و ساخته شد اما به دليل قيمت بالا و محدود بودن استفاده از کامپيوتر و ديتا پروژکتور، استفاده از آنها محدود بود.
 

اما در سال‌هاي اخير استفاده از اين وايت‌بردها بسيار فراگير شده است به طوري که در سال 2011 از هر هفت کلاس درس در دنيا يک کلاس مجهز به وايت‌برد لمسي بوده است.
اين نسبت در کشورهاي پيشرفته بزرگتر است؛ مثلاً در انگليس در سال 2004 نزديک به 25درصد کلاس‌هاي درس دوره ابتدايي به اين سيستم مجهز بوده‌اند و در سال 2010 استفاده از آن به عنوان يک استاندارد لازم براي کلاس درس عنوان شده است.
 

در ايران نيز روند استفاده از دستگاه از سال 1387 شکل گرفت و در آذرماه 1390 در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به عنوان يکي از ابزارهاي مورد نياز براي هوشمندسازي کلاس‌هاي درس ايراني معرفي شد.
 

استفاده از محصولات داخلي در ساخت دستگاه
گروه سازنده اين کيت هوشمندساز پروژه خود را از سال 1390 با بررسي تکنولوژي‌هاي مختلفي که براي توليد وايت‌بردهاي تعاملي به کار مي‌رود آغاز کرد و توانست با مهندسي معکوس در نهايت طرحي با کيفيت و کارايي قابل قياس با نمونه‌هاي خارجي ارائه کند که با وجود امکانات کم و محدوديت‌ها، قابل پياده‌سازي در کشور باشد.
 

ميرزايي با اشاره به اين که نخستين نمونه از اين دستگاه‌ در اسفند 1390 براي آزمايش در يک کلاس درس نصب شده است، گفت: بعد از شناخت معايب و نواقص کار و اعمال برخي اصلاحات، دستگاه به صورت نيمه‌صنعتي توليد و به بازار عرضه شد و هم‌اکنون شرکت در حال برنامه‌ريزي براي توليد صنعتي اين محصول است.
به گفته وي، اين شرکت توانايي توليد 4500 کيت هوشمندساز را در طول سال دارد.
 

اين محقق خاطرنشان کرد: محصول توليد شده در اين شرکت ويژگي‌هاي خاصي دارد که به فرآيند توليد مربوط و از نگاه مشتري پنهان است.
ميرزايي در اين باره توضيح داد: مهم‌ترين ويژگي کيت اين است که تمام قطعات به کار رفته در آن در داخل کشور توليد مي‌شوند و اگر دسترسي به هر کدام از اين قطعات سخت و يا ناممکن شود، مي‌توان آن را با قطعات داخلي جايگزين کرد.
 

همچنين به گفته وي سخت‌افزار اين دستگاه تا اندازه ممکن ساده شده است و بار طرح بر روي نرم‌افزار آن است تا فرآيند توليد سريع و ارزان باشد.
اين شرکت براي توليد و فروش محصولات خود يک طرح کسب‌وکار را به جشنواره ملي شيخ بهايي ارديبهشت‌ ماه امسال در اصفهان، ارائه کرد که توانست تنديس زرين طراحان کسب‌وکار را دريافت کند.

mohammad بازدید : 169 جمعه 1393/04/27 نظرات (1)

لپ تاپ مخصوص بازی

شرکت Origin سری جدیدی از لپ تاپ های فوق باریک بازی های رایانه ای را با نام Origin EVO15-S برای گیمر ها معرفی و عرضه کرد.اگر اهل بازی با رایانه هستید حتما اطلاعات سخت افزاری و باور نکردنی این لپ تاپ زیباو جالب را بخوانید.

درباره ما
Profile Pic
تک ترفند،ترفند کامپیوتر و اینترنت،آموزش نرم افزار های کامپیوتری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ترفند های سایت چند درصد مفید واقع شده است؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 201
  • کل نظرات : 29
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 96
  • آی پی امروز : 102
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 122
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 687
  • بازدید ماه : 2,934
  • بازدید سال : 19,492
  • بازدید کلی : 237,427