loading...
تک ترفند,ترفند کامپیوتر,آموزش کامپیوتر و اینترنت,اخبار موبایل و کامپیوتر
آخرین ارسال های انجمن
mohammad بازدید : 235 چهارشنبه 1394/02/02 نظرات (0)

نکته خوب درباره ویندوز این است که از ابزارهای حرفه‌ای و عالی برخوردار است که به واسطه آن‌ها می‌توانید هر گونه ‌می‌خواهید، سیستم‌عامل را هدایت کنید؛ اما نکته بد ماجرا اینجاست که بیشتر این ابزار‌ها مخفی و نا‌شناس ‌مانده‌اند. پس بگذارید سه نمونه از این ابزار‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

بسیاری از ابزارهای ویندوز به رغم کاربرد اساسی که می‌توانند داشته باشند، در دل ویندوز تنها می‌مانند و فقط کاربران حرفه‌ای و آن هم به فراخور موقعیت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

این ابزار‌ها یا در دل ویندوز پنهان هستند، یا به سادگی قابل‌دسترسی نیستند و یا اگر هم در دسترس هستند،‌ کاربران به آن بی‌توجهی ندارند.

 

ما در اینجا می‌خواهیم شما را با چهار نمونه از این ابزار‌ها که کاربرد حرفه‌ای داشته و هر کاربر حرفه ویندوز باید از آن‌ها آگاه باشد، آشنا سازیم.

 

mohammad بازدید : 246 جمعه 1393/11/17 نظرات (0)

در این مطلب قصد دارم یه ترفند جالب و کاربردی که بتونید سرعت بالا آمدن ویندوز و یا بوت شدن آن را بیشتر کنید و با این ترفند اگر ویندوز شما ۱۰ ثانیه طول می کشید تا بالا بیاید با این ترفند سرعت حدودا به نصف مثلا ۵ ثانیه طول بکشد و وقتی ویندوزتان بالا آمد نرم افزار هایی به طور اتوماتیک اجرا می شوند،می توانید جلوی این برنامه ها را بگیرید.

در این مطلب سعی کردم خیلی خلاصه و واضح توضیح بدم،امیدوارم از این ترفند لذت ببرید.

بااین ترفند می تونید سرعت بالا آمدن ویندوز را به صورت چشمگیری مشاهده کنید،اگر هم سوالی در رابطه با این موضوع داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

mohammad بازدید : 430 جمعه 1393/11/03 نظرات (0)

مشاهده و پاک کردن کوکی ها

در این پست چگونگی دسترسی به کوکی های اینترنتی مرورگر اینترنت اکسپلورر را به شما آموزش میدهیم.

شما می توانید از طریق این آدرس تمام کوکی ها و تمامی عکس های سایت هایی را که مشاهده کرده اید را پیدا کنید،این بخش به صورت مخفی در ویندوز وجود دارد که می توانید به راحتی از لینک زیر که در ویندوز وارد کنید،کلیه کوکی های مرورگر اینترنت اکسپلورر را مشاهده کنید.

حتما ادامه مطلب را مشاهده کنید عکس ها و فایل هایی را مشاهده می کنید که تا حالا ندیده اید ولی به صورت کوکی برای باز شدن سریع سایت در مشاهده بعدی برای شما سریع تر load شوند.

mohammad بازدید : 242 سه شنبه 1393/10/30 نظرات (0)

شاید هنگام کار با کامپیوتر مجبور به ترک کردن سیستم خود باشید و نمی خواهید در این هنگام رایانه خود را خاموش کنید و در یک بلاتکلیفی قرار می گیرید.

قفل کردن صفحه دسکتاپ با یک کلیک

 و یا شاید در یک هنگام شخصی می خواهد وارد سیستم شما شود و شما زمان آن را ندارید که سیستم خود را خاموش یا قفل نماید بنابراین مجبور هستید سیستم خود را با نگه داشتن دکمه خاموش که بر روی کیس می باشد اقدام به خاموش کردن نماید که این خود برای رایانه مفید نمی باشد و در برخی مواقع اشکالاتی به وجود می آورد. اما یک راهکار بسیار آسان برای کاربران داریم.

mohammad بازدید : 339 چهارشنبه 1393/10/03 نظرات (0)
mohammad بازدید : 206 پنجشنبه 1393/07/10 نظرات (0)

                         سه روش برای خلاصی از نوار CHARM در ویندوز 8

استفاده از نوار Charm در ویندوز 8 و 8.1 برای بسیاری از کاربران جالب است؛ زیرا دسترسی سریع به بخش جستجو، صفحه شروع، تنظیمات سیستم و... با این نوار امکانپذیر است. البته تعداد زیادی از کاربران نیز وجود دارند که نوار Charm را مایه دردسر است؛این گزینه وقتی ظاهر می شود که وقتی ماوس را به بالا و یا پایین و سمت راست حرکت می کنید این منو ظاهر می شود.

اگر جزو دسته اول هستید که فقط می‌توانیم بگوییم از این نوار لذت ببرید اما اگر جزو دسته دوم هستید با ما همراه شوید تا روش های غیرفعال کردن این قابلیت در ویندوزکردن را بازگو کنیم.در این بخش سه روش را برای شما قرار دادیم روش اول با استفاده از تسک بار ویندوز؛روش دوم با استفاده از رجیستری و در روش سوم با استفاده از

نرم افزار Charms Bar Killer که می توانید با هر کدام از این روش ها که دوست داشتید این ترفند را اجرا کنید.

mohammad بازدید : 245 جمعه 1393/07/04 نظرات (0)
 

                           

همان‌طور که می‌دانید دنیای اینترنت کاملا بی حد و مرز است و وقتی مرزی وجود نداشته باشد، کنترلی نیز روی محتوا وجود نخواهد داشت.

متاسفانه در برخی موارد نیز اینترنت برای مصارف نادرست استفاده می‌شود. این مصرف نادرست در شرایط مختلف متفاوت است. برای مثال ممکن است یک سایت اینترنتی برای بزرگسالان مناسب باشد، اما برای کودک ده ساله چندان مناسب نباشد یا ممکن است یک سایت اخبار ورزشی برای استفاده در منزل و در اوقات فراغت مفید باشد، اما مراجعه به آن در محیط کار موجب کاهش بهره‌وری کارکنان شود.

دوست دارید راه دسترسی به برخی سایت‌ها را در ویندوز 8 مسدود کنید؟ به این ترتیب می‌توانید مانع بازشدن سایت‌های نامناسب برای فرزندان خود شوید و در محیط کار نیز راه‌های دسترسی به سایت‌هایی را که موجب اتلاف وقت کارکنان می‌شوند، مسدود کنید.

mohammad بازدید : 211 جمعه 1393/06/28 نظرات (0)

یک حساب رایگان در سرویس ابری مایکروسافت، یعنی OneDrive، که سابقاً با نام SkyDrive معروف بود، به شما حجمی معادل ۱۵ گیگابایت را برای ذخیره‌سازی اختصاص می‌دهد. با سرویس ابری OneDrive شما می‌توانید به تمامی فایل‌های مورد نظرتان از طریق هر دستگاه دلخواهی دسترسی داشته باشید؛ خواه می‌خواد یک کامپیوتر شخصی باشد، یک تلفن همراه یا یک تبلت. در این مقاله قصد داریم که به شما نحوه اضافه کردن گزینه OneDrive به منوی Send To را در سیستم‌عامل ویندوز آموزش دهیم تا به‌راحتی بتوانید فایل‌های مورد نظرتان را به حساب ابری خود انتقال دهید.

                  اضافه کردن گزینه ONEDRIVE به منوی SEND TO

mohammad بازدید : 248 جمعه 1393/06/28 نظرات (1)

کاربران حرفه‌ای همیشه دوست دارند که کارهایشان را بیشتر با کیبورد و کلیدهای ترکیبی انجام دهند؛ اینکار باعث می‌شود که آن‌ها کمتر سراغ موس بروند و به کارهایشان سرعت ببخشند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با روش ریستارت کردن ویندوز ۸ را تنها با استفاده از کیبورد آموزش دهیم.

کاربرانی که از نسخه‌های قدیم‌تر ویندوز (۷ و ماقبل) استفاده کرده‌اند می‌دانند که اینکار در این نسخه‌ها بسیار راحت قابل انجام بود؛ تنها کافیست که کلید Windows بر روی صفحه کلید خود را فشار دهند و پس از نمایان شدن منوی Start، عبارت Shutdown را انتخاب کنند. اما با توجه به ساختاری که در طراحی ویندوز ۸ در نظر گرفته شده، طی کردن مراحل فوق بی‌فایده است.

اما همچنان اینکار قابل انجام است، ولی با روشی متفاوت و البته ساده ! برای دیدن چگونگی این کار به صورت تصویری و گاگم به گام در ادامه با ما همراه باشید.

mohammad بازدید : 163 جمعه 1393/06/28 نظرات (0)

مطمئنا یکی از مهمترین ویژگی‌های ویندوز ۸ مایکروسافت، منوی متروی آن می‌باشد که میانبرهایی را به صورت کاشی در آن قرار داده است. بسیاری از کاربران این منو را نادیده می‌گیرند اما اگر آن را مورد استفاده قرار دهید، انگاه متوجه خواهید شد که چقدر در عملکرد و سرعت عمل شما تاثیرگذار خواهد بود؛ به کمک میانبرهای موجود در آن می‌توانید به تمام قسمت‌های پراستفاده ویندوز دسترسی داشته باشید. همچنین منوی مترو و کاشی‌هایش، زیبای ویندوز را دو چندان می‌کند.

اما یکی از قابلیت‌های ویندوز ۸، امکان ویرایش و حذف و اضافه کردن میانبرهای منوی مترو (کاشی‌ها) می‌باشد؛ بدین صورت که هر کاشی را که از آن استفاده نمی‌کنید می‌توانید به راحتی از لیست خارج کنید و یا کاشی های پر استفاده را در اول صفحه قرار دهید. اما متاسفانه مایکروسافت گزینه‌ای را جهت قفل کردن این کاشی‌ها قرار نداده است.

                  جلوگیری از ویرایش کاشی ها در ویندوز8

ممکن است بارها برای کاربران پیش بیاید که به صورت اتفاقی نظم و ترتیب این کاشی‌ها را به هم بریزند و یا فرد دیگری نظم مورد نظر شما را در کاشی‌ها به هم بزند. اما آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت بله؛ برنامه Tile Locker در این موضوع به کمک شما می‌آید. در ادامه این برنامه را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

mohammad بازدید : 143 پنجشنبه 1393/06/27 نظرات (0)

                  عیب یابی در ویندوز 8.1

مجموعه ابزارهای troubleshoot در ویندوز 8 و ویندوز 8.1 به شما این امکان را می‌دهد که براحتی و بدون نیاز به صرف زمان طولانی، عیوب احتمالی در سیستم‌عامل را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

در ادامه با ما همراه باشید.

درباره ما
Profile Pic
تک ترفند،ترفند کامپیوتر و اینترنت،آموزش نرم افزار های کامپیوتری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ترفند های سایت چند درصد مفید واقع شده است؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 201
  • کل نظرات : 29
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 96
  • آی پی امروز : 127
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 162
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 727
  • بازدید ماه : 2,974
  • بازدید سال : 19,532
  • بازدید کلی : 237,467