loading...
تک ترفند,ترفند کامپیوتر,آموزش کامپیوتر و اینترنت,اخبار موبایل و کامپیوتر
آخرین ارسال های انجمن
mohammad بازدید : 218 پنجشنبه 1394/02/10 نظرات (0)

 

شاید مطالب زیادی در اینترنت دیده باشید که افزایش بازدید و یا افزایش پیچ رنگ گوگل و ...

من امروز چند روش کاربردی و حرفه ای و چکیده شده رو برای شما قرار دادم و آنچه که بتونید بازدید سایتتون رو با مطالب مفید و خاص بالا ببرید و بعد یه مدت بازدیدتون پایین نیاد، در ادامه بخوانید.

mohammad بازدید : 161 جمعه 1393/12/22 نظرات (0)

امروز قابلیت جدیدی از فایرفاکس برای شما کاربران معرفی می کنیم که تا کنون از آن استفاده نکرده اید یا اینکه از آن بی خبر بوده اید پس همراه ما باشید و از این قابلیت جدید استفاده کنید.

mohammad بازدید : 270 سه شنبه 1393/12/19 نظرات (0)

 


کرک کردن دانلود منیجر خیلی مهمه چون نرم افزاری هستش که دایما با اینترنت سر و کار داره و اگر کرک نشه به مشکل برمیخورید یا فایلتون دانلود نمیشه و با پیغام های زیاد دانلود منیجر رو به رو میشید.

خوب اینجا یه روش سریع کرک کردن رو برای شما به صورت تصویری قرار میدم که در کمتر از یک دقیقه میتونید دانلود منیجر رو کرک کنید.

در ادامه می توانید با این ترفند در کمتر از یه دقیقه دانلود منیجر رو کرک کنید.

mohammad بازدید : 327 یکشنبه 1393/12/03 نظرات (0)

در بیشتر سایت ها و یا وبلاگ ها دیدید که کد جلوگیری از راست کلیک رو روی سایتشون قرار دادن البته کد های جلوگیری از راست کلیک زیاد کار ساز نیست که نتونید از مطالب این سایت ها استفاده کنید،این کد ها نمیذارن عکس ها و مطالبی که روی سایت هست رو کپی و یا ذخیره نکنید،ولی در این ترفند کاری میکنیم که بتونید!!!

روش های زیادی برای این کار وجود داره که چند تا رو د پایین میگم.

برای استفاده از مطالب سایت هایی که کد جلوگیری از راست کلیک رو گذاشتن می تونید یکی از روش ها رو امتحان کنید،اگر نشد بالاخره یکی از روش ها جواب خواهد داد،فقط امیدوارم از این کار قصدی نداشته باشد و  فقط برای استفاده از مطالب این کار رو انجام بدید.

 

۱- بهترین روش غیرفعال کردن java script هست که داخل تنظیمات مرورگر هستش.

 

2-کلیک چپ رو فشار بدید و بعدش کلیک راست یعنی دو تا کلیک رو با هم و کلیک راست انجام میشه.(شاید تو بعضی سایت ها جواب نده)

 

3-در صفحه راست كليك كنيد , دكمه راست كليك رو هم چنان پايين نگه داريد و بعد Esc را بزنيد تا اخطار ناپديد شود . دکمه راست كليك رو رها كنيد , حالا منو هاي راست كليك ظاهر میشه.

 

4-راه دیگه این هستش که عکس ها و یا مطالب دیگه رو درگ کنید،به این صورت که عکس یا مطلبی رو که میخواهید درگ کنید و به سمت آدرس بار بکشید.

 

5-اگه جواب نگرفتید صفحه رو save کنید.

اگر روش دیگه ای رو هم بلدید بگید قرار بدیم.

mohammad بازدید : 192 یکشنبه 1393/11/19 نظرات (0)

دنیای امروز دنیایی مجازی در قدم توا و بعد واقعیست.از این نظر شبکه های اجتماعی زیادی پدید امده اند.یکی از شبکه هایی که برای اشتراک عکس و فیلم است اینستاگرام نام دارد.ما در اموزش های گذشته چگونگی ثبت نام و چگونگی اپلود فیلم را اموزش دادیم. اما برای دانلود فیلم ها چه کاری باید انجام داد؟برای این کار روش های مختلفی است که ما به معرفی تک تک انها می پردازیم.

mohammad بازدید : 176 یکشنبه 1393/11/19 نظرات (0)


بدون شک فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان به شمار می‌رود و روزانه هزاران و یا میلیون‌ها کاربر را به خود مشغول می‌کند. در کشور ما نیز کاربران فیس‌بوک به نسبت سرویس‌های دیگری نظیر توییتر و اینستاگرام بیشتر می‌باشد.

اما آیا برای مشاهده فعالیت‌های دوستان خود و رویدادها‌ی زندگی‌ آن‌ها در فیس‌بوک حتما صفحه این شبکه را باز نماییم؟ اگر بخواهیم رویدادها و عکس‌های آشنایان را بدون پیشنهاد‌های فیس‌بوک نظیر دعوت به بازی، عضویت در گروه‌های مختلف و یا کسانی که احتمالا می‌شناسیم را بررسی نماییم چطور؟ نگران نباشید! خوشبختانه برای این کار راه‌هایی وجود دارد. در این مقاله راهکار های خود در این زمینه را ارائه خواهیم کرد.

mohammad بازدید : 262 شنبه 1393/09/22 نظرات (0)

 

روش های به ام انداختن سارقان وای فای

دلایل بسیاری وجود دارد که شما بخواهید مچ کسی را که به‌صورت غیر مجاز از شبکه‌ بی‌سیم (wireless network) شما استفاده می‌کند، بگیرید. ممکن است حس کنید سرعت اتصال به اینترنت و دانلود فایل‌ها کندتر از حالت طبیعی شده یا این‌که نخواهید در حالی که هزینه‌ای را برای اینترنت وایرلس پرداخت می‌کنید، کسی به رایگان از آن سوءاستفاده کند. البته این سوءاستفاده ممکن است پیامدهای غیر قابل جبران امنیتی نیز برای شما داشته باشد.

در صورتی که این فرد بتواند از طریق شبکه به فایل‌های ضروری و خصوصی شما دسترسی پیدا کند یا حتی با استفاده از اتصال غیرمجاز خود مشکلات امنیتی برای شما به‌بار آورد یا حتی شبکه و اینترنت شخصی شما را برای اعمال خلاف قانون مانند هک، سرقت اطلاعات یا پول و نفوذ به شبکه‌های سازمان‌ها به‌کار ببرد، مشکلات قضایی برای شما ایجاد می‌کند و شما را به دردسر می‌اندازد. در هر صورت بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، امن کردن شبکه و فضای اینترنت وایر‌لس‌تان است.

البته بسیاری از شما احتمالا زمان راه‌اندازی شبکه‌های بی‌سیم خود برخی اقدامات احتیاطی پایه را انجام داده‌اید، اما اگر نگران هستید که تنظیمات امنیتی برای روتر شما بدرستی انجام نشده باشد یا قصد دارید با فراهم کردن امنیت اضافی شبکه، خیال خود را راحت کنید یا می‌خواهید خودتان از پس هر نوع عیب‌یابی شبکه بی‌سیم‌تان برآیید، این مطلب را دنبال کنید. این راهنما برای کاربران تازه کاری که نگران سرقت پسورد اینترنت و روتر وای ـ فای و نفوذ به شبکه بی‌سیم خود هستند، بیش از همه می‌تواند مفید باشد.

در ادامه روش های جلوگیری را بخوانید تا از سرقت وای فای شما جلوگیری شود.

mohammad بازدید : 167 پنجشنبه 1393/09/06 نظرات (0)

آموزش نصب مودم ADSL

آموزش نصب مودم های  ADSL را برای شما آماده کردیم،این نوع ترفند که تمامی مراحل نصب به صورت تصویری است و نیازی به توضیح نمی باشد،اگر هم در موقع نصب سوالی داشتید از قسمت نظرات این بخش سوالات خود را بپرسید.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

mohammad بازدید : 167 جمعه 1393/07/11 نظرات (0)

3 قابلیت گوگل درایو

گوگل درایو محل بسیار مناسبی است که بتوانید از طریق آن یک مجموعه Office کاملی را تحت وب داشته باشید. بوسیله آن می‌توانید اقدام به ایجاد فایل‌هایی از قبیل اسناد Word، صفحه‌گسترده و … ایجاد نمود. اما این تنها کار گوگل درایو نیست، بلکه می‌توانید کارهایی را انجام دهید که ارتباطی به کار با چنین اسنادی نداشته باشد. در این مقاله، شما را با ۳ قابلیت متفاوت از گوگل درایو آشنا می‌سازیم.

mohammad بازدید : 137 جمعه 1393/07/11 نظرات (0)

                  

قطعا کاربرانی که ‌‌روزانه مدت زمان بسیاری را صرف وب‌گردی در اینترنت و بعضا خواندن خبرهای روز می‌کنند، از هر ابزاری برای بهبود روند وب‌گردی و سرعت بخشیدن به آن استقبال می‌کنند. اگر شما نیز از این دسته ‌کاربران هستید، ما در اینجا افزونه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که تأثیر خوبی بر وب‌گردی شما دارد.

 

به هنگام‌ وب‌گردی، در هر صفحه وب چند یا چندین لینک یا تیتر وجود دارد که نا‌خودآگاه توجه شما را به خود جلب می‌کند. بالا و پایین کردن صفحات وب و به قولی Scroll کردن در صفحات وب، تیتر‌ها و لینک‌های دیگر را برای شما به نمایش می‌گذارد و به این ترتیب، شما وب‌گردی می‌کنید! آیا این کاملا بدیهی و اضافه‌گویی به نظر می‌رسد؟

 

پرسش اینجاست، ‌اگر افزونه‌ای‌ داشته باشید که همه صفحه وب را برای شما به شکل Marker‌هایی در کنار صفحه نمایش دهد و شما را از Scroll کردن و دنبال تیتر و لینک گشتن بی‌نیاز کند، آنگاه نظرتان چیست؟

 

اینجاست که Content Scrollbar به کار شما می‌آید؛ افزونه‌ای برای فایرفاکس که صفحه وب را برای شما اسکن می‌کند و لینک‌ها را به شکل مارکر‌های قابل کلیک بر ‌Scrollbar نمایش می‌دهد. کافی است ‌روی مارکر مورد نظر کلیک کنید تا به لینک مورد نظر بروید.

 

mohammad بازدید : 258 سه شنبه 1393/06/25 نظرات (0)

مرورگرهای وب به طور معمول اطلاعات شخصی و خصوصی تان – تاریخچه، کوکی ها، جستجو ها، دانلودها، و غیره – را ذخیره کرده و تنها آنها را هنگامی که بخواهید حذف می کنند. چنانچه به طور پیوسته در حال پاک کردن آنها هستید، می توانید هر مرورگری را به پاکسازی خودکار داده های شخصی تان در هنگام بستن آنها وادارید.

توجه نمایید، چنانچه مرورگر تان را تنظیم کرده اید تا در هنگامی که آن را می بندید به صورت خودکار کوکی هایتان را پاک کند، هر زمان که مرورگرتان را باز می کنید مجبور خواهید بود تا وارد سیستم (log into) وبگاه های مورد استفاده تان شوید. پاکسازی فایل های حافظه نهان (cache) موجب خواهد شد تا وبگاه ها پس از راه اندازی دوباره مرورگرتان، آهسته تر بارگذاری شوند.در ادامه مطلب نحوه تنظیمات در مرورگر گوگل کروم،فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر و اپرا را می توانید مشاهده نمایید.

mohammad بازدید : 170 سه شنبه 1393/06/25 نظرات (0)
۱- اینترنت چقدر بزرگ است؟!
گوگل، تخمین می‌زند که در اینترنت ۵ میلیون ترابایت، اطلاعات وجود داشته باشد که معالدل ۵ میلیارد گیگابایت یا ۵ تریلیون مگابایت است. از انجا که مغز انسان ظرفیتی حدود یک تا ۱۰ ترابایت دارد، اگر متوسط ظرفیت مغز را ۵ ترابایت در نظر بگیریم، اینترنت معادل ظرفیت مفز یک میلیون انسان است.


بیایید حجم اطلاعات اینترنت را طور دیگری معادل‌سازی کنیم تا تصورش برایمان آسان‌تر شود. یک ترابایت را می‌توان روی ۲۱۲
DVD یا ۴۰ دیسک بلوری blue ray ضبط کرد. به این ترتیب برای ذخیره‌سازی کل اینترنت به یک میلیارد DVD یا ۲۰۰ میلیون دیسک بلوری نیاز داریم!

۲-میزان دسترسی به اینترنت:
۲۶٫۶ درصد از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند. البته در قاره‌ها و مناطق مختلف میزان دسترسی به اینترنت متفاوت است. در آمریکای شمالی سه چهارم مردم، در استرالیا و اقیانوسیه ۶۰ درصد، در اروپا، پنجاه درصد، در آمریکای لاتین و منطقه حوزه کارائیب، ۳۲ درصد، در خاورمیانه ۲۹ درصد، در آسیا ۲۰ درصد و در آفریقا ۸ درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند.

۳- ایمیل: هر روز ۲۴۷ میلیارد ایمیل فرستاده می‌شود که البته ۸۱ درصد آنها یعنی ۲۰۰ میلیارد عدد از انها، اسپم هستند. به عبارت دیگر سالیانه ۹۰ تریلیون ایمیل فرستاده می‌شود.

در ادامه مطالب بیشتری بخوانید.
mohammad بازدید : 183 سه شنبه 1393/06/25 نظرات (0)

                                                  افزایش سرعت جستجو در مرورگرها

وقتی مشغول مطالعه در وب هستید ممکن است بخش‌هایی از متن مورد نظر برای شما نامفهوم باشد یا قصد داشته باشید اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنید. در این شرایط، متن موردنظر را انتخاب کرده، یک تب جدید در مرورگر باز می‌کنید و پس از مراجعه به سایت گوگل، عبارت موردنظر را در کادر جستجو وارد کرده و منتظر می‌مانید نتایج جستجو برای شما به‌نمایش درآید. به‌نظر شما روشی برای انجام سریع‌تر این عملیات وجود ندارد؟

در این ترفند قصد داریم جستجوی سریع توسط سه مرورگر معروف گوگل کروم،موزیلا و سافاری را به شما آموزش دهیم:
جستجوی سریع, جستجوی سریع در مرورگر, جستجوی سریع در گوگل, جستجوی سریع در مرورگر گوگل کروم, جستجوی سریع در مرورگر فایر فاکس, جستجوی سریع در مرورگر سافاری,
google chrome, firefox, safari, مرورگر, ترفند های اینترنتی

در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

mohammad بازدید : 367 سه شنبه 1393/06/25 نظرات (0)

                  استفاده از اینترنت گوشی های اندروید بر روی کامپیوتر

شاید شما هم از کسانی باشید که بخواهید از اینترنت گوشی اندروید خود که امروزه شرکت های همراه اول ،ایرانسل،رایتل نسل سوم اینترنت3G را راه اندازی کرده اند،به همین خاطر در این مطلب نحوه استفاده از اینترنت گوشی های اندروید که قابلیت استفاده از اینترنت پر سرعت را دارند استفاده از اینترنت آن ها بر روی کامپیوتر با سرعتی متعارف به گشت و گذار در اینترنت و یا دانلود پرداخت.

برای اتصال گوشی هایی مانند نوکیا و سونی اریکسون می توانید با استفاده از pc suit ویژه ی هر یک از این گوشی ها این کار رو انجام بدهید.

برای گوشی هایی که دارای سیستم عامل اندروید هستند مانند گوشیهای گالگسی سامسونگ و هواوی و یا سونی و یا هر گوشی سیستم عامل اندروید را می توانید این کار از طریق اتصال wifi انجام دهید.معمولا لپ تاپ ها به صورت پیش فرض کارت wifi دارند و اتصال از طریق wifi به آنها به راحتی صورت می گیرد. در ادامه آموزش گام به گام این روش را مشاهده نمایید.

mohammad بازدید : 268 دوشنبه 1393/06/24 نظرات (1)

آموزش باز کردن سایت های بلوکه شده توسط نود 32

امروز می خوام روشی رو یاد بدم که خیلی مهم هستش اون این هستش که وقتی سایت هایی رو می خواهید باز کنید یه پیغام قرمز رنگ نود ۳۲ رو صفحه ظاهر میشه و نمیذاره از سایت استفاده کنید،دلیلش هم این هستش که اون سایتی که شما می خواهید از اون استفاده کنید یوزر و پسورد نود ۳۲ رو ارایه می کرده،به همین خاطر سایت توسط نود ۳۲ بلوکه میشه،به همین دلیل ما یه روش کوتاه و پر کاربرد رو به شما ارایه می دهیم تا بتوانید به راحتی سایتی رو که توسط نود ۳۲ بلوکه شده رو باز کنید.در ادامه مطلب این ترفندکاربردی را مشاهده نمایید.

 

mohammad بازدید : 209 سه شنبه 1393/05/14 نظرات (1)

                                         افزایش سرعت دانلود

خوشبختانه روش‌های بی‌شماری برای افزایش سرعت دانلود وجود دارند اما در هریک از این روش‌ها خطراتی هست که باید از آن‌ها اجتناب کرد.
در ادامه صرف نظر از سرعت اینترنت، به بررسی روش‌هایی برای تسریع دانلود فایل‌های پرحجم می‌پردازیم.

mohammad بازدید : 141 پنجشنبه 1393/05/09 نظرات (0)

چگونه اطلاعات شخصی را هنگام بستن مرورگرتان به طور خودکار پاک کنید

مرورگرهای وب به طور معمول اطلاعات شخصی و خصوصی تان – تاریخچه، کوکی ها، جستجو ها، دانلودها، و غیره – را ذخیره کرده و تنها آنها را هنگامی که بخواهید حذف می کنند. چنانچه به طور پیوسته در حال پاک کردن آنها هستید، می توانید هر مرورگری را به پاکسازی خودکار داده های شخصی تان در هنگام بستن آنها وادارید.

توجه نمایید، چنانچه مرورگر تان را تنظیم کرده اید تا در هنگامی که آن را می بندید به صورت خودکار کوکی هایتان را پاک کند، هر زمان که مرورگرتان را باز می کنید مجبور خواهید بود تا وارد سیستم (log into) وبگاه های مورد استفاده تان شوید.در ادامه مطلب در مورد تمامی مرورگر ها بحث می کنیم.(cache) موجب خواهد شد تا وبگاه ها پس از راه اندازی دوباره مرورگرتان،  پاکسازی فایل های حافظه نهان

mohammad بازدید : 123 پنجشنبه 1393/05/02 نظرات (0)

گوگل کروم

تبديل صفحات اينترنتی و يا فايل هاي متني و تصويري به PDF اغلب از طريق نرم افزارهاي مختلف مانند اینکه شما باید متنی را در word کپی کنید بعد از آن فایل PDF بگیرید که این کار بسیار دشوار و خسته کننده است.راه های زیادی برای تبدیل فایل های متنی و یا تصویر به فرمت PDF وجود دارد.راه هایی از قبیل استفاده از برنامه های تبدیل فرمت و یا استفاده از تبدیل آنلاین بصورت ایمیلی در دسترس شما هست.اما در این پست یکی از قابلیت های مرورگر گوگل کروم را برای شما قرار دادیم.

در ادامه مطلب این روش بسیار ساده اما کاربردی را فقط با گوگل کروم انجام دهید.

mohammad بازدید : 148 جمعه 1393/04/27 نظرات (0)
اینفوگرافی/اوقات شرعی و دعاهای ماه رمضان
 
فرهنگ نیوز: رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه ‏اش مغفرت و پايانش اجابت و آزادى از آتش جهنم. (حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم )

به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ نیوز، رسول گرامی اسلام می فرمایند: ماه مبارک رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت، ميانه ‏اش مغفرت و پايانش اجابت و آزادى از آتش جهنم است

با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا و نیاز روزه داران به اوقات شرعی و همچنین تنظیم ساعات افطار و سحری، اینفوگرافی اوقات شرعی تهران (ماه مبارک رمضان) در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

... برای مشاهده طرح در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید ...

انتهای پیام

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
تک ترفند،ترفند کامپیوتر و اینترنت،آموزش نرم افزار های کامپیوتری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ترفند های سایت چند درصد مفید واقع شده است؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 201
  • کل نظرات : 29
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 96
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 640
  • بازدید ماه : 2,887
  • بازدید سال : 19,445
  • بازدید کلی : 237,380