loading...
تک ترفند,ترفند کامپیوتر,آموزش کامپیوتر و اینترنت,اخبار موبایل و کامپیوتر
آخرین ارسال های انجمن
mohammad بازدید : 1606 یکشنبه 1393/04/08 نظرات (0)

در این پست پروژه کارآفرینی طرح پرورش بلدرچین به صورت یک فایل pdf قرار داده ایم که به تمام نکات آن پرداخته است،شما کاربر گرامی می توانید این فایل را در ادامه مطلب دانلود نمایید.لطفا نظر را فراموش نکنید.

mohammad بازدید : 154 شنبه 1393/04/07 نظرات (1)

بيشتر کاربران تمايل به استفاده از ماوس براي تعامل با رايانه دارند اما جالب است بدانيد که قابليت‌هاي زيادي را مي‌توان با استفاده از صفحه‌کليد انجام داد. با استفاده از صفحه‌کليد مي‌توان برنامه‌ها را اجرا کرد، مروري بر پنجره‌هاي باز شده داشت، بر روي متون، ويرايش انجام داد و حتي ايميل‌هاي نا‌خواسته را پاک کرد، تمام اين کارها را بدون لمس ماوس به راحتي مي‌توانيد انجام دهيد.
 
 
 اجرای نرم افزار ها


 
 
ممکن است اصول اوليه کار بار صفحه‌کليد را بلد باشيد اما باز هم نگاهي به ليست ده‌ کاري که مي‌توان بدون لمس ماوس انجام دهيد داشته باشيد، مطمئن باشيد که ضرر نمي‌کنيد.
 
 
 
1-اجراي نرم‌افزارها
 
 
 
متون را انتخاب کرده و مثل يک نينجاي واقعي با سرعت هرچه تمام‌تر آن‌ها را ويرايش نماييد

 
 
نيازي نيست تا به دنبال نرم‌افزار مورد نظر خود در منوي استارت بگرديد. کافي است دکمه پنجره را بر روي صفحه‌کليد بفشاريد و سپس نام نرم‌افزار دلخواه خود را تايپ کنيد، پس از فشردن Enter نرم‌افزار شما باز خواهد شد. به همين راحتي! آيکون‌هاي مربوط به نرم‌افزارها که در نوار وظيفه (Task Bar) واقع شده‌اند نيز به راحتي با فشردن کليد پنجره و شماره مربوط به چيدمان نرم‌افزار از چپ به راست، قابل اجرا شدن هستند.
 
 
 
حتي مي‌توانيد براي کليد‌هاي صفحه‌کليد ميان‌بر (Shortcut) تعريف کنيد. نرم‌افزارهايي نظير Launchy و يا Quicksilver نيز به شما امکان تعريف و اختصاص کليد‌هاي مشخصي را براي اجراي نرم‌افزارهاي دلخواه مي‌دهند. با استفاده از اين نرم‌افزارها شما ديگر به ماوس نياز پيدا نخواهيد کرد.
 
 
 
2-متون را انتخاب کرده و مثل يک نينجاي واقعي با سرعت هرچه تمام‌تر آن‌ها را ويرايش نماييد.
 
 
 
خاموش کردن کامپیوتر با صفحه کلید

 
 
حتماً تاکنون براي شما پيش‌ آمده است که در هنگام کار با واژه‌پرداز ورد نياز به برگشت بين کلمات و انتخاب آن‌ها پيدا کنيد و يا اينکه قصد ويرايش کلمات تايپ شده را داشته باشيد، در اين‌گونه مواقع استفاده از ماوس باعث کندي عملکرد شما خواهد شد.
 
 
 
اينجاست که با فشردن کليد‌هاي Shift، Ctrl و کليد جهت نما بالا (Up) مي‌توانيد تمام پاراگراف را به سرعت انتخاب نماييد، ترکيب کليدهاي Shift، Ctrl و کليد End نيز مکان‌نما را سريعاً به انتهاي متن منتقل کرده و تمام کلمات را انتخاب مي‌کند، استفاده از اين کليد‌ها سرعت عمل شما را به حدي بالا مي‌برد که حتي اگر کسي کنار شما ايستاده باشد متوجه انتخاب متن نخواهد شد! سعي کنيد اين کليد‌هاي ترکيبي را به ذهن خود بسپاريد، ما به شما اطمينان خاطر مي‌دهيم که پشيمان نخواهيد شد!
 
 
 
3-خاموش کردن،‌ راه‌اندازي مجدد و قفل کردن رايانه از طريق صفحه‌کليد
 
 
 


 
 خاموش کردن کامپیوتر با صفحه کلید
چرا بايد رايانه را به وسيله ماوس خاموش کنيم درحالي‌که با چند کليد به سرعت مي‌توان آن را خاموش کرد؟! با فشردن همزمان کليدهاي Ctrl+Alt+Delete و انتخاب گزينه Shutdown رايانه را به راحتي مي‌توان خاموش کرد. قصد داريد رايانه خود را قفل کنيد؟ اين کار از گفتن آن هم آسان تر است، کافي است کليد ويندوز را به همراه کليد L بفشاريد.
 
 
 
4-مرور کردن اينترنت با استفاده از صفحه‌کليد
 
 
 
مرور کردن اینترنت با صفحه کلید

 
 
شايد باورتان نشود اما مرورگر اينترنت شما بيشتر از آنچه تصور کنيد کليد‌هاي ترکيبي براي استفاده با صفحه‌کليد در اختيار شما قرار داده است. براي مثال فشردن Ctrl و کليد L مي‌تواند قسمت وارد نمودن آدرس اينترنتي را براي شما فعال کند تا شما به سرعت آدرس وب‌سايت مورد نظر را در آنجا تايپ کنيد. کليد Backspace و Shift نيز شما را به صفحه قبلي هدايت مي‌کند. ترکيب کليد‌هاي Ctrl و F امکان جستجوي متون را در صفحه مورد نظر به شما مي‌دهد و Ctrl+Enter يک تب جديد باز مي‌کند.
 
 
5-با استفاده از صفحه‌کليد، پنجره‌هاي باز را مرور کرده، آن‌ها را به نوار وظيفه منتقل کرده و ببنديد
 
 
 
صفحه کلید

 
 
در حال کار با يک پنجره هستيد و احساس نياز مي‌کنيد تا پنجره‌ ديگري را همزمان باز کنيد؟ کافي است کليد Alt وTab را براي مرور ميان پنجره‌هاي باز بفشاريد.  در مرورگر اينترنتي خود نيز مي‌توانيد مشابه اين عمل را با فشردن کليد‌هاي Ctrl و Tab انجام دهيد. قصد بستن پنجره‌‌اي را داريد؟ به جاي انتخاب گزينه ضربدر کوچک قرار گرفته در بالا و سمت راست پنجره، کافيست کليد Alt و F4 را انتخاب نماييد. کليد ويندوز به همراه کليد‌هاي Up و Down اندازه پنجره شما را تغيير مي‌دهد، همان‌طور که مشاهده مي‌کنيد فشردن تنها چند کليد به شما امکان مديريت کامل پنجره‌هاي باز شده در ويندوز را مي‌دهد.
 
 
 
6-استفاده از صفحه‌کليد براي تعامل با ايميل‌ها
 
 
 

تعامل ایمیل ها
 
 
روزي نيست که بدون سر و کار داشتن با ايميل شب شود. راه‌هاي مختلفي براي مديريت Inbox وجود دارد، اما يکي از بهترين راه‌ها يادگرفتن کليد‌هاي ميان‌بر ابزار دريافت کننده ايميل شما نظير جي‌ميل و ياهو است. با استفاده از کليد‌هاي ترکيبي ميان‌بر سريع‌تر از آنچه فکرش را بکنيد، ايميل‌ها را انتخاب و مديريت خواهيد کرد.
 
 
 
7-اضافه کردن رويداد بر روي تقويم، مسير‌يابي و ساير قابليت‌ها با استفاده از صفحه‌کليد
 
 
 

اضافه کردن رویداد ها
 
 
با به خرج دادن مقداري خلاقيت مي‌توانيد کارهاي فوق‌العاده‌اي با صفحه‌کليد خود در مرورگر‌هاي اينترنتي انجام دهيد.
براي اين کار کافيست همان‌طور که در بالا نيز توضيح داده شد کليد Ctrl و L را بفشاريد و با واردکردن دستور دلخواه، يک رويداد را بر روي تقويم خود مشخص کرده و يا ايميلي را به شخص به‌ خصوصي ارسال کنيد و هزاران کار خلاقانه ديگر انجام دهيد. مثلاً در سرويس تقويم گوگل تايپ فرمان cal و سپس نام قرار و ساعت مي‌تواند قرار ملاقات تنظيم کند، در سرويس نقشه اين فرمان maps، در جي‌ميل emtips و در توييتر tweet است.
 
 
 
8- به سرعت به منوي هر‌ برنامه‌اي با استفاده از صفحه‌کليد دسترسي پيدا کنيد
 
 
 افزایش سرعت دسترسی به منوی برنامه ها


 
 
ممکن استفاده از کليد Ctrl و S را براي ذخيره‌ کردن فايل‌ها و اقدامات انجام‌شده ياد گرفته باشيد و  اينکه کليد Alt وEnter پنجره فعال شما را به صورت تمام صفحه نمايش خواهد داد. اما اگر به دنبال کليد مناسبي براي انتخاب منوي نرم‌افزار دلخواه خود هستيد بايد بگوييم که فشردن کليد Alt باعث مي‌شود تا منوي نرم‌افزار باز شده و به امکاناتي نظير ذخيره‌سازي و ويرايش که در منوي نرم‌افزار قرار داده شده است، دسترسي پيدا کنيد.
 
 
 
9-از ماوس استفاده کنيد!
 
 
 
از ماوس استفاده نکنید

 
 
بله! حتي با تمامي ترفندهاي کيبرد باز هم در بعضي مواقع به شما حق مي‌دهيم که براي کليک کردن بر روي يک گزينه مشخص، استفاده از ماوس سريع‌تر است. اما در شرايطي که ماوس شما گم شده و يا باتري تمام کرده تکليف چيست؟ اينجاست که باز هم صفحه‌کليد به کمک شما خواهد آمد. براي استفاده از صفحه‌کليد به جاي ماوس کافي است تا قابليت Ease of Access را از Control Panel ويندوز فعال نماييد، پس از فعال نمودن اين قابليت به راحتي مي‌توانيد نماد ماوس را با صفحه‌کليد حرکت دهيد. براي فعال کردن قابليت Ease of access به راهنماي مربوط به اين کار در سايت مايکروسافت مراجعه کنيد.
 
 
 
10-قصد داريد کار ديگري با صفحه‌کليد انجام دهيد؟
 
 
 

میانبر های صفحه کلید
 
 
ترفند‌هايي که ذکر شد براي شما کافي‌ نيست؟ خوشبختانه بايد بگوييم که هر عملي را که در نظر داريد انجام دهيد به راحتي مي‌توانيد در قالب يک ميان‌بر (Shortcut) تعريف کرده و سپس کليدهايي را که براي ميان‌بر تعريف شده خود انتخاب کرده‌ايد بفشاريد. به کاربران سيستم‌عامل ويندوز توصيه مي‌کنيم برنامه AutoHotKey را بررسي کنند، اين قابليت به شما امکان مي‌دهد تا عملکرد کليد‌هاي صفحه‌کليد خود را تغيير داده و آن‌ها را به صورت دلخواه برنامه‌ريزي کنيد.  تمام اين امکانات در اختيار شما قرار داده شده است تا با ترکيبي از خلاقيت، عملکرد سريع‌تري در هنگام کار با رايانه داشته باشيد.

mohammad بازدید : 131 چهارشنبه 1393/03/28 نظرات (0)

امروزه لپ تاپ ها بسیار قدرتمند تر از کامپیوترهای خانگی چند سال پیش هستند. خیلی از افراد به این سمت پیش می روند که از یک لپ تاپ برای رفع کلیه نیازهای خود استفاده کنند و استفاده از PC ها را کنار بگذارند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، در این چگونه با پارامترهای لازم برای انتخاب یک لپ تاپ یا نوت بوک مناسب آشنا می شوید.چند راه کوتاه را در ادامه مطلب بخوانید.

mohammad بازدید : 239 سه شنبه 1393/03/27 نظرات (0)

 

درآمد روزانه یک میلیارد و دویست میلیون تومانی دیجی کالا برای استارت آپ هایی که تازه شروع کرده اند،در ادامه مطلب بخوانید.

mohammad بازدید : 137 سه شنبه 1393/03/27 نظرات (0)

دیگر صحبت از اینترنت  دیال آپکم سرعت کشور ما به موضوعی تکراری تبدیل شده است. بر خلاف کشورهای نه چندان پیشرفته دیگر ، کاربران ایرانی همچنان برای اتصال به اینترنت از سرویس های اینترنت Dial-up استفاده میکنند و تعداد کاربرانی هم که از ADSL استفاده میکنند ناچیز است. ترفندها و نرم افزارهای افزایش سرعت اینترنت Dial-up هم در عمل افزایش سرعتی را به بار نمی آورد چون به نوعی آب از سرچشمه گل آلود است. در این زمان بهترین کار یادگرفتن ترفندهای چگونگی استفاده بهینه از اینترنت Dial-up است. به طوریکه با کمترین سرعت ، بیشترین بازدهی را داشته باشد. این ترفندها بر اساس تجربیات شخصی به دست آمده اند ، در نتیجه با عمل به آنها میتوانید مطمئن باشید استفاده بهینه ای از سرعت کم اینترنت خود داشته اید.

 

 

 

mohammad بازدید : 209 دوشنبه 1393/03/19 نظرات (0)

Printer Samsung Business Solutionسامسونگ در نمایشگاه Samsung Forum 2014 که در مالاگا اسپانیا در حال برگزاری است،‌ علاوه بر معرفی تلویزیون‌های OLED خمیده، محصولات اولترا اچ‌دی، دوربین‌های عکاسی و لوازم خانگی، نسل جدید چاپگرهای خود را نیز به نمایش درآورده است. یکی از مهمترین قابلیت‌های جدید این محصولات، ارتباط نزدیک‌تر با ابزارهای موبایل و امکان چاپ اسناد و تصاویر از طریق ابزارهای همراه است.

mohammad بازدید : 181 یکشنبه 1393/03/18 نظرات (0)

تایپ کردن کارکترهای عجیب و غریب که جزئی از فونت‌های معمولی هستند، یکی از جذابیت‌های تایپ کامپیوتری به شمار می‌روند. کپی و پیست کردن آیکان‌های کوچک همیشه مشکل بوده، اما می‌توان برخی کاراکترهای خاص مثل ♫ را به راحتی تایپ کرد. در ادامه با چند روش ساده برای این کار آشنا می‌شویم.

mohammad بازدید : 238 سه شنبه 1393/03/13 نظرات (0)

خیلی از افراد حرفه ای زمانی که می خواهند یک کامپیوتر یا یک لپ تاپ جدید خریداری کنند حافظه رم مناسب را در نظر می گیرند. توجه داشته باشید که رم کامپیوتر نباید کم باشد چون در آینده، زمان استفاده از نرم افزارها دچار مشکل می شوید.


حافظه موقت یا همان RAM گلوگاه حیاتی سیستم‌های پردازشی است، بنابراین هر چه حافظه بیشتر و پرسرعت‌تر باشد رایانه پایدارتر و بهتر عمل می‌کند.

 

 

‌‌تشخیص نوع حافظه رم
حافظه رم سیستم شما داخل شیار پایانه‌های اتصال مخصوص حافظه، روی مادربورد دستگاه (DIMM Slots) نصب می‌شود. بیشتر مادربوردها بین دو تا شش پایانه برای اتصال ماژول‌های رم دارند. به تعداد پین‌ها و طرز قرارگرفتن ماژول‌های حافظه رم روی پایانه‌های اتصال حافظه مادربورد دقت کنید؛ زیرا ماژول‌های رم اضافی که برای ارتقا تهیه کرده‌اید باید به همان شیوه روی درگاه‌های اتصال رم مادربورد نصب شود.


شیار میانی پایانه به طور دقیق جهت و گرایش ماژول‌های رم را برای شما مشخص می‌کند. اگر تلاش کنید با زور رم‌ها را به صورت برعکس وارد پایانه اتصال کنید، رایانه خود را به پایان عمرش نزدیک کرده‌اید. هر مادربورد در رابطه با حافظه رم نیازهای خاص خود را دارد. گاهی ممکن است انواع متفاوتی از رم را روی مادر بورد خود نصب کنید. این کار نه تنها کارایی رایانه شما را افزایش نمی‌دهد، بلکه ممکن است عمر ماژول‌های رم شما را کم کند. همیشه از ماژول‌های حافظه توصیه شده از طرف کارخانه سازنده مادربورد در رایانه خود استفاده کنید.


مواردی همچون ‌زمانبندی، ‌سرعت‌‌،‌‌ تبادل داده، ‌ولتاژ برق مصرفی، ‌تعداد پین‌ها، ‌حداکثر مقدار حافظه قابل پشتیبانی، ‌حداکثر مقدار حافظه قابل پشتیبانی بر اساس هر ماژول رم و این‌که ‌آیا مادربورد شما به ماژول حافظه به صورت جفتی نیاز دارد یا نه، موضوعاتی است که موقع ارتقای حافظه رم باید به آنها توجه کنید.


با آن که مشخصات رم سیستم شما از اهمیت خاصی برخوردار است، تعداد پین‌های رم اولین نکته‌ای است که در مورد ماژول‌های حافظه باید مورد توجه قرار دهید. تعداد پین‌های رم از استانداردهای گوناگونی پیروی می‌کنند. با توجه به عواملی چون سرعت و نرخ داده، یک ماژول رم ممکن است تعداد پین‌های کمتر یا بیشتری داشته یا این که یک یا چند شکاف در موقعیت‌های مختلف داشته باشد.





‌نصب رم در سیستم
روش نصب همه ماژول‌های حافظه تقریبا مشابه است. پایانه‌های DIMM دو ضامن قفل شونده در دو سوی شکاف اتصال رم دارد که کار قفل و آزاد‌کردن ماژول رم روی شکاف مادربورد را انجام می‌دهد. برای نصب رم به هیچ ابزاری نیاز ندارید، حتی استفاده از دستکش برای پرهیز از الکتریسیته ساکن نیز لازم نیست.


ابتدا دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید. برای جلوگیری از مشکل الکتریسیته ساکن در بورد و سایر قطعات، کیس را روی زمین، فرش و موکت نگذارید و در عوض دستگاه را روی یک میز نارسانا مثل یک میز چوبی یا پلاستیکی قرار دهید. در کیس را باز کرده و همان‌طور که پیشتر گفتیم از روش نصب ماژول‌های قبلی روی مادربورد سیستم خود پیروی کنید و به یاد داشته باشید حافظه رم نسبت به شوک الکتریسیته ساکن بسیار حساس است.


برای درآوردن ماژول رم از شکاف مادر‌بورد، با فشار ملایم ضامن‌های دو طرف شکاف DIMM به سمت پایین، آنها را آزاد کنید. توجه داشته باشید فشار زیاد ممکن است به ضامن‌های نگهدارنده رم آسیب وارد کند. حال ماژول رم باید آزاد شده و داخل شکاف پایانه اتصال کمی به سمت بالا بیاید. ماژول رم را با نوک دو انگشت شست و اشاره بگیرید و کمی آن را به چپ و راست حرکت داده و از جایش خارج کنید. تا حد امکان از لمس‌کردن بورد الکترونیک رم خودداری کنید.


پس از آن ماژول حافظه را روی یک سطح ضد الکتریسیته ساکن بگذارید. سطح پوشش‌های مخصوصی که هارددیسک و مادربورد را در آنها بسته‌بندی می‌کنند، برای این کار مناسب است.
برای نصب ماژول حافظه جدید، در حالی که ضامن‌های دو سوی شکاف اتصال رم باز است، رم را محکم بین دو انگشت شست و سبابه گرفته و سر اتصال بورد را داخل شکاف اتصال بگذارید و رو به پایین فشار دهید.


اگر این کار درست صورت بگیرد، رم داخل شکاف قرار گرفته و ضامن‌ها در فرورفتگی دو سوی ماژول قفل می‌شوند. در این مرحله برای اطمینان از درستی کار، رم را تکان دهید، در این حالت باید محکم داخل شکاف پایانه قرار گرفته و تکان نخورد.


شاید نیاز داشته باشید رم‌ها را به صورت ماژول‌های جفتی روی مادربورد سیستم‌تان نصب کنید. برای این کار بهتر است رم‌ها را به شکل کیت‌های دو یا چهار عددی خریداری کنید.
توصیه ما این است که برای مثال اگر چهار شکاف اتصال روی مادربورد خود دارید و هشت گیگابایت رم می‌خواهید تهیه کنید، برای کارایی بهتر دو ماژول چهارگیگابایتی تهیه و آنها را به صورت یکی در میان روی شکاف‌های اتصال نصب کنید.

mohammad بازدید : 150 دوشنبه 1393/03/12 نظرات (0)

 

امروزه به دلیل استفاده بیشتر از فضای اینترنت، کاربران اینترنتی بیشتر از قبل در معرض کلاهبرداریهای اینترنتی قرار دارند. همچنین بسیاری از کلاهبرداری هایی که توسط تلفن یا ایمیل انجام میشوند نیز در اینترنت وجود دارند، پس با مطالعه این چگونه حواستان جمع باشد که با چه کسی در فضای مجازی ارتباط دارید.

mohammad بازدید : 340 یکشنبه 1393/03/04 نظرات (0)
آشنایی با پیشرفت‌های غیر‌منتظره فناوری در سال 2013 (بخش اول)

بشر در ابتدای راهش به سوی کمال و پیشرفت، بسیار آهسته و قدم به قدم گام برمی‌داشت. اگرچه در حوزه‌های متعدد علمی فعالیت کرده و دستاوردهایش در مقایسه با زمان قابل قبول می‌نمود، اما به سبب پاره‌ای از مشکلات و موانع، این راه مسیری بس طولانی جلوه کرده و گاه حتی در برهه‌ای از زمان متوقف می‌شد. اما بشر امروزی دیگر مانعی بر سر راه خود نمی‌بیند و آزادانه در هر مسیری گام برمی‌دارد. علم و دانش این روزها خود را از هر قید و بندی رها دیده و یکه‌تازی می‌کند و در نتیجه بشر نیز هر روزش را با شنیدن دستاوردهای نوین علمی آغاز می‌کند. انسانی که روزی تنها پرواز در آسمان منتهای آرزویش بود امروز اما به سفر به دیگر کرات و حتی نقل مکان از کره زمین می‌اندیشد. عطش سیری ناپذیر برای پیشرفت و دست یابی به زندگی آسوده‌تر سبب شده هر روز اخبار جدیدی از پیشرفت‌های علم و تکنولوژیکی به گوش‌مان برسد. در ادامه مطلب به سراغ دستاوردهای مهم و غیر منتظره در همین زمینه آمده‌ایم که شاید تصور نمی‌کردیم روزی محقق شوند. با ما در مرور آنها همراه شوید.در ادامه بخوانید.

تعداد صفحات : 21

درباره ما
Profile Pic
تک ترفند،ترفند کامپیوتر و اینترنت،آموزش نرم افزار های کامپیوتری
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ترفند های سایت چند درصد مفید واقع شده است؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 201
  • کل نظرات : 29
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 96
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 648
  • بازدید ماه : 2,895
  • بازدید سال : 19,453
  • بازدید کلی : 237,388